A Alp, Joel Capdevila s’apropa una mica més als seus rivals

Joel Capdevila va completar la III Pujada Alp 2500 en la 11ª posició (5è del Grup A) amb un millor registre de 3’44”756, en un traçat de 6 km. Una vegada més, es queda a les portes d’entrar entre els deu millors de la categoria de turismes, però amb l’optimisme de veure com les diferències respecte als rivals que el precedeixen es van reduint després de cada carrera. Capdevila, que forma part del Programa de Joves Pilots de l’Automòbil Club d’Andorra, es mostrava molt satisfet en finalitzar la prova d’Alp, tant pel resultat com per l’evolució que ha experimentat des del principi de la temporada al volant del Seat León del Rabbit Team.

En la prova organitzada pel Cerdanya Racing Club Esportiu, els pilots inscrits van tenir l’ocasió de provar els seus vehicles de competició durant el dissabte. Els organitzadors van programar dues pujades com un test, no hi havia cronometratge i a més ambdues pujades es van dur a terme amb una forta pluja, és evident doncs, que de poc van servir les referències però, si va ser important poder alliberar una mica d’adrenalina abans d’arribar al moment decisiu del cap de setmana.

Com queda dit, Joel es mostra cada vegada més adaptat a la dinàmica de les proves de muntanya, així s’expressava al final la pujada d’Alp: “Estic rebent molta informació, tant del meu equip com dels meus rivals en l’asfalt. Intento provar aquests canvis i si veig que s’adapten a la meva forma de pilotar doncs els poso en pràctica en els moments decisius. Seguint aquest criteri em sento molt més còmode en el moment d’afrontar les pujades cronometrades”. Malgrat tot el pilot andorrà reconeix que en les situacions en què cal arriscar una mica més del compte, segueixen sent un punt a millorar: “És cert, que l’assignatura pendent segueixen sent les apurades de frenada, no arribo on cal arribar i se m’escapen unes dècimes que resulten decisives al final de la pujada. De tota manera la pujada de la Cerdanya és molt ràpida i potser no és la millor per prendre riscos d’aquest nivell, les velocitats són molt altes i… Em quedo amb què he rebaixat els temps després de cada pujada i això que en l’última l’asfalt estava molt complica”.

Capdevila fa referència al fet que en la part final de la primera pujada de carrera un cotxe ha trencat motor i ha deixat molt oli en l’asfalt, els comissaris han netejat la zona però…

La pujada a Alp dóna pas a les vacances d’estiu, seran més de dos mesos d’inactivitat per als pilots que disputen de manera assídua el Campionat de Catalunya de Muntanya, El dia 22 de setembre es reprendran les hostilitats amb la disputa de la Pujada de Guardiola.

(Text i foto: Fotoesport)

TOTES LES NOTÍCIES