amida

AMIDA ha fet públic aquest comunicat amb motiu del seu quart de segle de vida:

Un quart de segle

El 29 de novembre de l’any 1989 neix AMIDA com associació per la  defensa dels drets de les persones amb discapacitat física, visual i auditiva. Durant aquests 25 anys de vida, AMIDA ha lluitat pel respecte  i l’exercici dels drets del nostre col-lectiu. Des de la seva creació, sota la direcció del Pere Capdevila i amb una junta directiva constituïda per el nostre sempre enyorat i estimat Antoni Rogel, Antoinette Bastus, Angelina Mas, Albert Llovera, Antoni Gonzalez Manresa i Miquel Llongueras, es va emprendre la lluita per equiparar els drets de les persones amb diversitat  funcional als de la resta.

Sí, ho dic bé, amb els de la resta de la població. Persones que no sé si dir normals, perquè que es la normalitat? Un estat de benestar? Una condició? Aquesta es una pregunta que em faig cada dia quan m’aixeco. Una persona que neix amb una disfunció o que pateix una discapacitat sobrevinguda està incapacitada per viure dignament com ho fan els altres? Precisament la dignitat i el respecte és el que mereix el nostre col-lectiu quan demana una feina, quan vol accedir al lleure, quan vol gaudir d’una accessibilitat universal i quan una mare vol una educació inclusiva per el seu fill.

Aquest és el discurs que ha perdurat a traves d’aquests 25 anys  des d’AMIDA.  I jo, que en aquets moments tinc l’honor de presidir aquesta associació, vull donar les gràcies a totes aquelles persones que ho han fet possible, que contribueixen com a socis col·laboradors i als nostres voluntaris per  continuar amb  l’esperit que des d’AMIDA va començar a caminar fa 25 anys amb els socis fundadors.

Deixo una frase per la reflexió, en la qual m’he inspirat a escriure aquestes quatre línies:

“LA PITJOR DISCAPACITAT ÉS  LA QUE PATEIX AQUELL QUE NO ES CAPAÇ DE VEURE QUE TOTS SOM IGUALS”.

Agustina Grandvallet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada