Ja sigui una petita empresa o un gegant, el contacte per correu electrònic amb els clients és una de les fonts de fidelització més grans que existeix. Per això, triar què s’hi escriu i com s’escriu és bàsic. Aquí teniu uns petits consells per aconseguir fer que els vostres correus siguin més eficaços:

1) Tenir cura l’assumpte de l’email. És una elecció crítica. Tant per cridar l’atenció dels usuaris i incrementar la taxa d’obertura d’una campanya, com per augmentar el percentatge de clics. Per exemple, posar símbols en l’assumpte d’un correu electrònic pot millorar fins a un 25% la ràtio d’obertura.

2) Determinar l’objectiu. Decidir si volem cridar l’atenció -una alta taxa d’obertura-, volem generar trànsit al nostre web -incrementar els clics en una determinada zona de la newsletter i que derivi en tràfic a la nostra web- o monetitzar alguna oferta -analitzant el nombre de vendes o ingressos generats pels usuaris que clicaron al emailing-.

3) Tenir cura del contingut. Un emailing amb una taxa d’obertura alta no té per què tenir un gran percentatge de clics, i viceversa. Això pot passar perquè l’assumpte va interessar a moltes persones però el contingut interior no va enganxar a tants, perquè no es va cuidar bé el disseny o no es va adaptar a tot tipus de suports. Per exemple, quatre de cada cinc usuaris esborra un email si no el llegeix bé des del dispositiu amb el qual està interactuant.

4) No abusar de l’CCO. Amb qualsevol aplicació de correu electrònic pots ficar totes les adreces en el camp CCO (amb còpia oculta), però el problema és que als destinataris els arriba buit el camp “Per a:”. Tot i que pot semblar un detall nimi, la veritat és que per a determinats enviaments -d’un currículum, una proposta formal de negoci … – aquesta opció no resulta molt elegant, ja que l’usuari sap que el mateix correu s’ha enviat a moltes altres persones i no se sentirà especial. És millor fer servir una eina d’Email Màrqueting per a enviaments massius i evitarem aquest problema.

5) Vigilar la mida. Tot i que en l’àmbit personal l’espai d’e-mail no sol ser una preocupació, en l’àmbit corporatiu pot ocórrer que la recepció de correus estigui restringida per qüestions d’operativitat i seguretat a un determinat mida màxima. Per això, la mida del missatge és un altre dels aspectes a tenir en compte, ja que a menor grandària millor són valorats els emailings.

6) Innovar en el contingut. No només cal captar l’atenció dels usuaris amb l’assumpte, sinó que també podem enganxar amb el contingut de la nostra newsletter incloent elements com GIFs animats per presentar una aplicació o servei de forma ràpida -el primer fotograma del GIF ha de ser el més il·lustratiu per si l’animació no funciona-, amb banners cridaners -cal evitar que siguin excessius o invasius- o amb enllaços de text contextualitzats que aportin valor afegit al que llegeix l’usuari.

7) No encasellar. No hi ha una hora clau per a tots els tipus d’emailings ni tots els usuaris o sectors de negoci reaccionen igual. Encara que sí existeix un consens que les millors taxes d’obertures són al matí -els usuaris solen consultar la seva bústia de correu en començar el dia- i al migdia, i que les millors taxes de clics i conversió en vendes en línia s’aconsegueixen per la matí ia la nit.

8) Usar analítica i dades en temps real. Donada la infinitat de variables per elaborar i distribuir una newsletter, les eines d’anàlisi són vitals per conèixer com interactuen els nostres receptors i planificar millor els següents enviaments; saber per què no s’han entregat els nostres emails -per exemple configurant un registre SPF- …

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada