6 claus per a la comunicació empresarial

Deia Gabriel García Márquez que ‘si no comuniques, no existeixes’ i aquesta cita comença a calar en les empreses espanyoles independentment del seu sector i mida; però, encara són molts els errors i pocs els encerts que fan que aquesta comunicació sigui efectiva. El desconeixement i la manca de planificació són els principals factors pel qual les companyies se la juguen a l’encert-error. Des del portal especialitzat Agenciasdecomunicacion.org destaquen sis tendències i punts clau en la comunicació empresarial per als propers mesos:

  • CONFIANÇA. Els experts destaquen la confiança com a actiu corporatiu. Si la reputació empresarial mesura el que el públic pensa de la companyia, la confiança és el que els clients o usuaris esperen de la mateixa. “Perquè una marca desperti en els seus consumidors una relació de confiança, primer ha de saber què esperen d’ella. Aquesta tasca que fa uns anys era tediosa i costosa, ara està a l’abast de tothom gràcies a les xarxes socials i a l’Era Digital, únicament cal saber escoltar. Un cop sapiguem el que el nostre públic espera, caldrà construir el pla de comunicació i l’estratègia per crear aquest vincle de confiança”, explica Raquel Coba, directora de Agenciasdecomunicacion.org.
  • NOUS HÀBITS. Els hàbits de comunicació han donat un gir de 360º. Mentre abans els canals eren unidireccionals i es dirigien a un gran públic, actualment les empreses poden tenir feedback gairebé immediat i seleccionar segments de receptors per personalitzar el missatge. Cal adaptar la comunicació corporativa a la comunicació mòbil en la qual els usuaris la consumeixen quan volen i com volen. La penetració del telèfon mòbil arriba a un 94% entre els ciutadans de 16 a 65 anys, segons dades de l’estudi mobile de la IAB.
  • CONTINGUT. L’Era Digital també ha portat la sobreinformació, per aquest motiu la qualitat dels continguts cada vegada tingui més pes en la comunicació corporativa. De fet, segons el Global Communications Report de la Global Alliance, el 81% dels professionals de la comunicació considera que el futur estarà marcat pel contingut. “Els consumidors ens hem tornat exigents, ja no ens val amb un lema publicitari atractiu, sinó que busquem que cada missatge sigui de qualitat i ens aporti un plus que pot ser d’informació, que ens sigui útil, d’humor, una història… ja no funcionen els missatges buits!”, asseveren els experts de Agenciasdecomunicacion.org.
  • ESTRATÈGIA. Per aconseguir una relació de confiança marca-consumidors, generar continguts de qualitat i adaptar-se a la comunicació mòbil, és imprescindible una estratègia alineada a la missió i la visió de l’empresa, però sense oblidar-se del que demana el públic. L’estratègia s’ha de fer en base a uns objectius prèviament fixats i traçant un pla de comunicació que sigui obert i flexible perquè s’adapti a cada moment als clients.
  • RESPONSABILITAT SOCIAL. Els ciutadans busquen empreses transparents, sostenibles i més responsables socialment. “Amb això no vol dir que es faci una campanya a l’any de RSC, els clients busquen que les empreses realment estiguin compromeses i siguin un exemple en cada punt de la seva estructura. No serveix de res fer donacions a ONG si els ciutadans saben que no cuiden els seus treballadors, ja no convenç ajudar a associacions ecologistes si les seves fàbriques contaminen. El compromís ha de ser real i l’empresa transparent”, assegura la directora de Agenciasdecomunicacion.org.
  • COMUNICACIÓ INTERNA. Amb aquesta tendència de la responsabilitat social pren força la comunicació interna dins de l’empresa. Són els propis empleats els millors prescriptors de la marca.

TOTES LES NOTÍCIES