5 pel·lícules recomanades per a emprenedors

Ningú va dir que ser emprenedor sigui tasca fàcil. És una professió que necessita d’emoció, energia i inspiració constant per aconseguir objectius i no defallir davant els milions d’obstacles que poden trobar en el seu dia a dia. Els problemes pressupostaris i els continus “nos” al seu projecte poden trencar qualsevol fèrria determinació i posar en joc la viabilitat de l’emprenedoria.

“No sempre les coses surten com ho esperem i això està bé. D’una altra forma no tindrien el valor que tenen els objectius assolits i els èxits més soferts. No obstant això, no és fàcil. Quan els temps són difícils hem de prendre un descans i buscar més motivació “, explica Tomàs Santoro, CEO de SumaCRM.

I què millor que trobar la inspiració veient pel·lícules? Ja sigui una aventura reconfortant, una comèdia irreverent o un documental que et faci meditar, una pel·lícula pot inspirar i motivar qualsevol emprenedor. Per això, Tomás Santoro suggereix aquestes cinc pel·lícules que tot emprenedor té a veure i que amaguen missatges inspiracions.’Creu en tu! Pots vendre el teu producte/servei a qui vulguis. Una pel·lícula que ens ajudarà a interioritzar aquest missatge és “A la recerca de la felicitat”, de Will Smith. El missatge principal d’aquest film és que mai hem de deixar que ningú ens digui que no podem fer alguna cosa. Si tenim un somni hem de protegir-lo. Segons el CEO de SumaCRM, d’aquesta pel·lícula podem quedar-nos amb l’aprenentatge que quan algú diu que no podem aconseguir alguna cosa, en realitat no estan mostrant les nostres limitacions, si no les seves.

Transforma la teva ansietat per vendre en motivació. Si estàs nerviós per una venda, una reunió o una presentació, hi ha un truc per transformar aquesta por en motivació. “Si crides o parles molt alt es transforma la teva energia”, explica Santoro que el va aprendre del film de Jerry Maguire i la famosa escena ‘Show me the money!, Show me the money! Show me the money!’. Es tracta d’utilitzar el teu cos (en aquest cas la teva veu) per canviar la teva ment.

Un ‘NO’ no és ‘NO per sempre’ és un ‘NO per ara’. El 80% de les vendes s’aconsegueixen a partir de la cinquena vegada que es contacta amb algú i, en canvi, el 90% dels comercials no contacten més de quatre vegades. Una pel·lícula que ens ensenya la importància de perseverar és ‘Tommy Boy’. El protagonista és com un nen (els millors negociadors del món), i si a un nen li dius que no, li és igual i insisteix i insisteix com si fos la primera vegada. “En canvi, quan ens fem grans perdem aquesta capacitat d’insistir i quan algú ens diu que no, pensem que és definitiu”, manté el CEO de SumaCRM.
No necessites un do natural per vendre, només un bon argumentari de vendes. L’humor fa equip, i si a més d’equip, tothom està enfocat en les seves tasques l’èxit està assegurat. En aquest escenari, Santoro manté que no necessites tenir un do natural per vendre, encara que sí aposta per tenir un argumentari de vendes. Sí que és necessari tenir un bon argumentari de vendes. Prova d’això, és ‘The Goods: Live Hard, Sell Hard’, i la famosa escena en què el protagonista convenç a l’hostessa que sí que pot fumar a l’avió i com aconsegueix que tothom li doni suport en sentir la seva discurs.

Màrqueting i vendes han d’estar alineats. Dos conceptes molt de moda en el món del màrqueting són Sales Qualified Leads (SQL), o Màrqueting Qualified Leads (MQL). Uns criteris amb què aquest emprenedor no està d’acord: “Com pot ser un lead bo per a màrqueting, però dolent per a vendes, o a l’inrevés? Un lead dolent per a l’empresa ha de ser un lead dolent tant per a màrqueting com per vendes, i el mateix amb els bons”. Una cosa que es reflecteix a ‘Glengarry Glen Ross’, on els comercials lluiten entre ells per aquesta diferenciació.

Amb tot això, el setè art podria ser la solució per trobar la motivació d’emprendre un projecte de negoci o mantenir-se en la lluita quan la incertesa aguaiti els objectius de l’empresa. El cinema, a més d’entretenir, pot esdevenir una eina per reforçar la passió de tot emprenedor pels seus projectes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.