5 consells per adaptar el màrqueting de recomanació al teu negoci

Segons un estudi de Nielsen, un 78% dels europeus tenen en compte les opinions dels seus cercles pròxims a l’hora de formalitzar una compra. Així, el ‘boca a boca’ s’imposa a altres fórmules publicitàries i de màrqueting com les opinions abocades al web sobre el producte que adquirirem, en què confien un 60% dels consultats, i la fiabilitat de les pàgines web de cada companyia, valorades pel 54%.

El màrqueting de recomanació és, per tant, la solució per millorar l’estratègia de vendes de molts negocis en línia ja que les recomanacions dels nostres familiars, amics i coneguts s’han convertit en peces claus perquè els compradors es decideixin a finalitzar la transacció en el món digital.

No obstant això, tot i que el màrqueting de recomanació és una tendència a l’alça, un 50% de les empreses afirmen que no saben com iniciar-se en ell. Així, amb l’objectiu de facilitar-los l’accés a una estratègia de referència, Fulltip (www.fulltip.com), aplicació mòbil centrada en el màrqueting de recomanació, recull 5 consells per adaptar el màrqueting de referència a qualsevol negoci:

  1. Utilitza micro-influencers: és més econòmic que entaular una relació amb un influencer amb molts seguidors. A més, és una bona tàctica per endinsar-se en aquesta estratègia digital ja que probablement les recomanacions del nostre influencer tindran més engagement en el públic ja que la qualitat dels seguidors sol ser més gran.
  2. Cerca ambaixadors de marca. Si el teu volum de vendes no és massa gran pots trobar entre els teus clients aquells més fidels per donar-los privilegis especials en la compra de productes. Amb això aconseguiràs reforçar la teva imatge de marca i, probablement, guanyaràs recomanacions.
  3. Recolza’t en empreses que ja treballen al sector del màrqueting de recomanació. Una forma d’endinsar-se en aquesta estratègia és treballar conjuntament amb empreses especialitzades. Un exemple és Fulltip, les companyies signen un acord amb aquesta aplicació mòbil perquè els faci arribar clients interessats en els seus productes. Després d’això, les empreses contacten amb els possibles compradors per oferir-los ofertes personalitzades. És la forma més ràpida de començar, provar i poder així obtenir els primers resultats.
  4. Utilitza un enfocament WIN-WIN. Fes partícip als teus recomanadors dels teus èxits i beneficis. Quan els clients se senten part del creixement d’una empresa, millora la seva fidelitat. A més, valoraran millor el producte i el recomanaran a més gent.
  5. Cuida als teus clients. El màrqueting de recomanació es basa en el ‘boca a boca’ pel que és fonamental l’opinió que tenen ells del teu negoci. Una mala crítica pot danyar la nostra imatge, de manera que el tracte i la cura dels nostres clients és fonamental. Si ja tenen una bona opinió de nosaltres, agraeix-li i fes-los ofertes personalitzades. Si, per contra, et trobes amb una opinió negativa, intenta solucionar el problema que la va generar i ofereix un val o descompte que el motivi a donar-te una segona oportunitat.

Amb el màrqueting de recomanació tots guanyen. Els usuaris que recomanen reben una recompensa econòmica directa, els clients obtenen ofertes personalitzades sobre el producte en el qual estan interessats i les empreses creixen en vendes ja que, segons una anàlisi, les empreses B2B que treballen basant-se referències tenen un 70% més de taxa de conversió i tanquen un 69% més ràpid les vendes.

Grans companyies com Dropbox o Airbnb han basat la seva estratègia de creixement exclusivament en el màrqueting de recomanació, de manera que l’èxit està garantit. Això sí, són estratègies a llarg termini pel que els resultats no són immediats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.