44è Ral·li d’Andorra Històric: 100 cotxes en un ral·li consolidat

ralliSetembre està sent un mes de gran activitat al món del motor al principat d’Andorra. En automobilisme, després de la Pujada Ordino-Arcalís, prova final del Campionat d’Espanya que va significar el retorn de l’especialitat de muntanya a les valls andorranes, li arriba el torn a una prova de ral·li que, amb només 3 anys dedicada en exclusiva a la regularitat, ha arribat a una majoria d’edat que la converteix en una prova sòlida i on tots els pilots desitgen participar.

El Ral·li d’Andorra Històric s’ha convertit en la referència de la regularitat per a clàssics (models homologats entre l’1/1/1970 i el 31/12/1985), en aplicar una premissa sense comparació en aquest tipus d’esdeveniments, com és el d’oferir regularitat amb dos tipus de mitjana, amb la carretera tancada i els punts de cronometratge “tics” mesurats seguint la traçada ideal, la qual cosa garanteix el màxim aprofitament de les prestacions del motor a la sortida de les corbes i, abans que res, gaudir de la conducció en conformar una prova de regularitat còmoda, segura i agradable per als participants.
 
Orografia de gran bellesa, itinerari tècnic, la completa seguretat que tot està sota control, hospitalitat fonamentada en l’atenció a la persona i una reconeguda economia de participació, són valors que la prova organitzada per l’Automòbil Club d’Andorra té com a targeta de visita. Tot això es tradueix en una llista d’inscrits plena d’equips, aquest any tancada l’1 de juny, el mateix dia en el qual es van obrir, un fet sense precedents i que demostra l’increïble grau d’acceptació del que gaudeix la prova.

•Un dia de ral·li molt intens
El 44è Ral·li d’Andorra Històric ofereix aquest any un recorregut que evoluciona el de les anteriors edicions. Sempre amb Ordino com a centre neuràlgic, la prova comptarà amb 12 trams de regularitat, set d’ells diferents, amb un total de 160,68 km sota el control rigorós dels aparells de mesurar Blunik.
 
Aquest any el ral·li tindrà un únic dia de desenvolupament, gairebé 11 hores ininterrompudes de conducció, la meitat d’elles de dia i la resta de nit, en un rutòmetre complet i variat en tots els aspectes. Amb el re-agrupament al parc d’oci i naturalesa Naturlandia, a Sant Julià de Lòria, amb especials que passaran dels 10 km i una d’elles de 20 km, el 44è Ral·li d’Andorra Històric serà tot un desafiament que es convertirà en una prova on destacar serà veritablement difícil i en el qual es reuniran tots els elements habituals de l’època daurada dels ral·lis.
 
El que tot el recorregut estigui concentrat en gairebé 11 hores pràcticament ininterrompudes, obliga al fet que la prova arrenqui dues hores abans de l’habitual, a les 15h del proper dissabte dia 26, des de l’habitual marc del Museu Postal d’Ordino. Les mitjanes seran “Original” (de 40 a 60 km/h) i “Sport” (de 50 a 70 km/h). La primera de les mitjanes està reservada als equips que utilitzin vehicles de sèrie, mentre que els que condueixin versions de competició poden inscriure’s indistintament en les mitjanes “Original” o “Sport”.
 
•Una inscripció de luxe
Com a cita ineludible de la temporada que és, en la llista d’inscrits del 44è Ral·li d’Andorra Històric figuren els principals especialistes de la regularitat amb clàssics, a més d’un parc de vehicles d’autèntic luxe, amb automòbils de gran bellesa i alguns peces d’indubtable interès històric. Dels 100 cotxes acceptats, destaca una gran varietat de marques i models, amb 40 equips francesos, encapçalats per una nombrosa participació de ‘HJCL Auto Perpignan’, en la seva majoria Porsche de tots els models.

En aquesta edició es compta amb la participació de l’equip Seat Cotxes Històrics, que ha inscrit dos vehicles, un 124 Sport Coupé 1600 i un 124-2000 que conduiran periodistes espanyols acompanyats dels responsables del departament de premsa de la marca. Un any més, destaca la participació d’equips andorrans, entre ells una nodrida presència del ‘BMW Club Andorra’, amb 9 unitats 2002, M3, 325i i 325ix.
 
Entre els noms de participants, mencionar el del guanyador de les dues últimes edicions, Kim Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo), però també Joaquim Gummà (BMW 323i), Víctor Sagi (Porsche 911 S), Jacques Cedó (BMW 635 CSI), José Manuel López (VW Golf GTI), Tere Armadans (Porsche 911 Carrera 3.2), Josep i Joan Carrancà (VW Golf GTI i BMW 2002 Touring), Eduard Poveda (VW Golf GTI), Bernard Vialar (Opel Kadett GT/I), Jordi Renú (BMW 325i), Ñaki Bosch (BMW M3), Josep Maria de Ferrer (Porsche 911 SC), Eric Hospitalier (Talbot Lotus) i un llarg etcètera.
 
Del total de 100 inscrits, 44 d’ells ho estan a l’apartat “Amateurs”, equips que participen utilitzant només els aparells de mesura originals del cotxe. Un total de 39 equips són candidats al premi “Memorial Joan Montes”, que corresponen a pilot i copilot que formen part d’una mateixa família.
 
Porsche és la marca més representada, amb BMW i Volkswagen a continuació, encara que els afeccionats apreciaran algunes peces excepcionals, com Alpine-Renault, Ferrari 308, Audi Quattro, Ford Escort, Talbot Sunbeam Lotus, diverses unitats Opel Ascona, Kadett i Manta, Seat 124 i 1430, Mazda 323, Talbot 1000 Rallye, Lancia Delta, Renault 5 i 8, Alfa Romeo Coupé, una rèplica Ford GT40, Triumph Spitfire, Sovam 1100, Authi Mini, etc.
 
•Ordino, parròquia de ral·lis
Com a les últimes edicions, la parròquia d’Ordino serà l’autèntic centre neuràlgic del Ral·li d’Andorra Històric, amb verificacions, parcs tancats, sortida i arribada de la prova en l’aparcament Camp de la Tenada. El repartiment de premis tindrà lloc a les 11.00 hores del diumenge 27 de setembre a l’Hotel Coma, amb el lliurament a tots els classificats de la buscada placa “finisher” que premia l’esforç dels que superen una jornada pràcticament “de curses”.

L’Automòbil Club d’Andorra desvetllarà els detalls del recorregut just el mateix dia de la sortida, al moment del lliurament del road-book als participants, la qual cosa permet mantenir la incògnita sobre l’itinerari fins a l’últim instant i assegura la màxima igualtat entre els participants.
 
Dissabte, 26/Diumenge, 27 de setembre de 2015
15:00h        Sortida des del parc tancat del Camp de la Tenada, Ordino
                   6 trams de regularitat (73,76 km)
19:44h        Re-agrupament a Naturlandia, St Julià de Lòria, final 1a secció
20:26h        Sortida del re-agrupament a Naturlandia, inici 2a secció
                   6 trams de regularitat (87,48 km)
01:40h        Arribada final al parc tancat del Camp de la Tenada, Ordino
11.00h        Publicació resultats i lliurament de premis, Hotel Coma, Ordino

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *