4.500 imatges per personalitzar el llibre i que el protagonista sigui el teu fill o filla

Que la tecnologia estigui al servei dels llibres, aquest va ser el repte que es van plantejar els emprenedors de Mumablue, una Start-Up espanyola pensada per fomentar la lectura infantil. El projecte esprem l’Era Digital per personalitzar completament els seus llibres amb l’objectiu que cada nen sigui especial i se senti el protagonista de la seva pròpia història. Els seus clients poden sol·licitar el seu conte personalitzat des del web de la startup en quatre senzills passos: tries el llibre, personalitza l’aparença i el nom del o la protagonista, visualitza el resultat digitalment i compra. No obstant això, l’aspecte tecnològic
per arribar a la impressió ha suposat un gran treball per part de dibuixants, informàtics i programadors.

Mumablue utilitza un sistema de capes desenvolupat amb Symfony (PHP). El resultat de cada escena és la superposició de diferents capes d’imatges. “Un exemple simplificat perquè us feu una idea: Tenint en compte 3 tipus de pèl (llis, ondulat i arrissat), amb 6 tons de pèl cada un, 3 longituds diferents (llarg, mitjà i curt) per a les 20 escenes que conformen un conte, es necessiten dibuixar 1.080 imatges. A això cal sumar-hi els tipus de pell, ulls … “, explica Cristina Rodríguez, fundadora de Mumablue.

Fins al moment, han dibuixat i pujat a la seva plataforma unes 4.500 imatges amb les que poden oferir més de 100.000 combinacions de personatges diferents. Així, cada petit que rebi el seu conte personalitzat es sentirà especial. El nombre de combinacions es multipliquen a mesura que es van afegint opcions. Una vegada que s’han conformat totes les escenes d’un conte en html, les converteixen PDF utilitzant wkhtmltoPdf. Més tard, la impremta descàrrega aquests pdfs en lots per a la seva impressió. A més, Mumablue dóna la possibilitat de crear protagonistes amb ulleres, audiòfons i sense pèl, per normalitzar la situació dels nens que lluiten contra una malaltia o tenen problemes de vista o audició.

“Quan vam plantejar la incorporació de les ulleres, va suposar un repte important ja que vam haver encaixar cada una de les ulleres amb independència de cada model de pentinat. La solució que vam trobar va ser incloure màscares de capa que indiquen quina part de les ulleres s’ha de veure o de quedar oculta del pèl del personatge “, exposa Manuel Còrdova, co-fundador del projecte.

El llibre està disponible en castellà, català i anglès i s’imprimeix en pasta dura i paper plastificat i antitaques resistent al dia a dia dels més petits. A més, ofereix la possibilitat d’incloure una dedicatòria personalitzada que apareixerà a la última pàgina del conte. “Ha estat un treball llarg i dur però afortunadament estem veient ara la recompensa. Portem poc temps en el mercat però tots els nostres clients estan super satisfets i ens enorgulleix molt poder dir que ens expliquen anècdotes meravelloses de quan els més petits es reconeixen en els seus contes “, assegura Rodríguez.

Mumablue és una startup que va començar a vendre al setembre el seu primer conte, El Regne de Miriñán, i ja porta més de 6.000 llibres venuts. Compta amb una comunitat activa al facebook de més de 50.000 seguidors i pujant a una velocitat vertiginosa.

Per TecnoNews / AMIC – AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada