323 establiments d’allotjaments turístics s’han inscrit al Registre d’Ocupació d’Allotjaments Turístics

roat

El Ministeri de Turisme i Comerç ha informat que hi ha 323 establiments d’allotjaments turístics que s’han inscrit al Registre d’Ocupació d’Allotjaments Turístics (ROAT).

El passat 21 de gener es va aprovar el nou Reglament del Registre d’Ocupació d’Allotjaments Turístics. Durant aquests darrers mesos s’ha fet un treball intens per informar, ajudar i facilitar la inscripció al ROAT de tots els allotjaments turístics d’Andorra.

Al dia d’avui, del total de 327 establiments, només quatre no s’han registrat, dels quals tres són noves altes al Registre i estan fent els tràmits corresponents per regularitzar la situació. El quart no inscrit ha rebut la notificació d’una sanció de 3.001 euros per no estar degudament inscrit al registre.

El Ministeri ha comunicat que des del Servei de Policia i des de la Secretaria d’Estat de Turisme i Comerç es fa un seguiment i un control dels 18 establiments que avui dia no envien dades. En la majoria de casos això és degut al fet que són petits establiments i no tenen clients. En algun cas s’ha detectat algun error informàtic que l’empresari està corregint i en els altres casos són establiments que estan tancats durant l’estiu, quan tornin a obrir per iniciar la temporada d’hivern és farà el control corresponent.

Durant els darrers mesos el Servei de Policia ha realitzat nombroses verificacions i continua fent el seguiment de la correcta aplicació del ROAT, utilitzant com a referència les dades que els establiments faciliten al registre, la freqüència amb la que ho fan, l’exactitud de la informació, etc. Actualment 5 establiments han estat sancionats pel Ministeri de Justícia i Interior, un per no estar registrat al ROAT, amb 3.001 euros, dos per no haver inscrit clients, amb 901 euros, i dos per no haver inscrit clients i per unes inscripcions incorrectes, amb 901 i 60 euros respectivament.

D’altra banda, s’informa que aquest any la Secretaria d’Estat de Turisme i Comerç està gestionant la demanda dels fulls de serveis i preus directament des del ROAT, facilitant així un tràmit més àgil i ràpid per als empresaris. Aquest fet ha estat possible gràcies a les millores aportades al sistema, que han permès, entre d’altres, disposar d’un camp per identificar els períodes d’obertura i tancament de cada establiment.

El full de serveis i preus és una de les obligacions de la classificació que han de complir tots els empresaris un cop l’any. L’han d’omplir correctament i ha d’estar a disposició dels clients. Es demanen els preus mínims i màxims anyals, per tipus d’unitat d’allotjament (habitació, apartament, etc.), en habitació doble o individual, en règim d’allotjament (dormir amb o sense desdejuni), mitja pensió i pensió completa. Aquest full permet també disposar dels serveis oferts per l’establiment, el nombre d’unitats d’allotjament de què disposa, la seva capacitat i els períodes d’obertura.

El full de serveis i preus serveix també, per confeccionar el catàleg dels establiments d’allotjament turístic i per actualitzar el contingut de la informació publicada al web visitandorra.com.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.