Uns 120 professionals del servei Progrés de l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell (EENSM), que es dedica al suport especialitzat als centres educatius, han participat aquest dissabte en la primera Jornada d’Intercanvi Educatiu, que té per objectiu de promoure l’intercanvi i el treball conjunt i aprofundir en l’intercanvi de coneixements sobre la diversitat funcional. La jornada contribuirà en la creació d’un fons documental de recursos de l’EENSM, per tal que els nous professionals tinguin una eina de consulta per treballar amb cada àmbit de l’educació especialitzada.
La jornada d’aquest dissabte al matí ha servit per presentar un total de catorze treballs elaborats pels professionals de Progrés durant aquest curs escolar, sobre temes tant diversos com la discapacitat visual, la intervenció logopèdica, les dinàmiques per tal que la resta d’alumnes entenguin la diversitat funcional, l’afectivitat i la sexualitat, les habilitats socials, la teràpia ocupacional, la teoria de la ment, la psicomotricitat o el Transtorn de l’Aspecte Autista (TEA). L’activitat ha comptat amb l’assistència d’uns 120 professionals, entre educadors, auxiliars educatius, logopedes i fisioterapeutes, i amb la presència del ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover i de la presidenta de l’EENSM, Celine Mandicó.
Tal com ha explicat la responsable de Progrés i Serveis Centrals, Maite Calzada, la temàtica dels treballs, tots ells amb un vessant molt pràctic, ha estat triada pels mateixos professionals en funció de les necessitats amb què es van trobant en el seu dia a dia.
Actualment, el servei de Progrés dona suport a 182 alumnes de centres educatius des de maternal fins a segona ensenyança, una xifra que augmenta any rere any. S’atén a tots aquells alumnes que tenen reconeguda una discapacitat, des de visual o auditiva fins a trastorns del desenvolupament o motòrics.
La jornada, tal com ha indicat Calzada, ha servit per promoure l’intercanvi i el treball conjunt entre tots els membres de Progrés, així com aprofundir en els coneixements que tenen entorn de la diversitat funcional i la inclusió. A més, a partir d’aquesta activitat es crearà un banc de recursos per tal que quan entri un nou professional i vulgui treballar en algun d’aquests àmbits pugui consultar els treballs ja existents.
Text i foto: ANA
20??? Erem molts més!