100 Inscrits en el 43 Ral·li d’Andorra Històric

rallyL’Automòbil Club d’Andorra, després de veure’s obligat a tancar a finals de maig el període d’inscripció del 43 Ral·li d’Andorra Històric en rebre un devessall de sol·licituds superior a les 130, ha elaborat la llista provisional d’inscrits acceptats en la qual figuren 100 equips, atès que l’estructura del ral·li no pot suportar una xifra superior a aquesta. El 43 Ral·li d’Andorra Històric se celebrarà els dies 13 i 14 de setembre, amb un recorregut que serà secret fins a la mateixa setmana de la prova.
 
Andorrans, espanyols i francesos
La relació d’inscrits ofereix una excel·lent varietat de models i procedències. Dels 100 cotxes acceptats, tots ells fabricats entre 1970 i 1987, gairebé la meitat són francesos (42 equips), mentre que la resta són equips espanyols i andorrans. Aquest gran nombre de participants gals és habitual en els últims anys, un fet en el qual tenen molt a veure dues escuderies que aporten fins a 25 cotxes en el seu conjunt: ‘Perpignan Prestige Auto’ i ‘Club Volcans Légende’, amb una espectacular flota, en bona part Porsche. ‘BMW Club Andorra’ ha inscrit 9 unitats i el propi ‘Automòbil Club d’Andorra’ dóna el seu suport a 14 participants.
 
Famílies i amateurs, els més nombrosos
Quant a les quatre modalitats de regularitat que estableix el reglament, la més nombrosa és la de mitjana més elevada, “Maxi” (39 participants), seguida de la “Súper Sport” (33), “Sport” (25) i “Original” (3). Cal destacar que del global d’inscrits, 36 equips figuren en l’apartat “Amateurs”, que són els que no utilitzen altres aparells de mesura que els originals del cotxe. Fins a 34 equips opten al premi del “Memorial Joan Montes”, que corresponen als compostos per membres d’una mateixa família, la qual cosa també contribueix a fer del ral·li un esdeveniment de caràcter diferent.
 
Els millors de 2013, repeteixen
La 42 edició del Ral.li d’Andorra Històric va veure imposar-se amb autoritat a Kim i Helena Vilatarsana (R 5 Copa Turbo), que a més van vèncer en la categoria Sport i J. Montes (són pare i filla). Aquest tàndem repeteix el 2014, com ho fa també Josep Maria Juvanteny i el seu Peugeot 205 Maxi, segon fa un any, ara amb Quim Turón en el seient de la dreta. José Manuel López, tercer en el podi del passat any, s’ha inscrit amb el seu Ferrari 308 GTS i amb un copilot d’excepció, Sergi Giralt, un dels grans de la regularitat espanyola tant de ral·lis com de circuits.
 
També figuren tàndems amb un extraordinari palmarès en regularitat, com Carles Miró-Jesús Arriezu (Porsche 924 Turbo); Jordi Renú i la seva filla Marta (BMW 325i), pilot guanyador en Súper Sport el 2013; Tere Armadans-Anna Vives (Porsche 911 Carrera); Joaquim i Gerard Gummà (BMW 323i); Josep Maria Carreras-Estel Soler (VW Golf GTi); Joan Carrancà-Ignasi Viñas (BMW 2002 Touring); i un llarg etcètera de noms que competiran per un lloc en el palmarès d’un dels ral·lis amb més solera del panorama de la regularitat.
 
Itinerari, tipus de ral·li i situació
Un itinerari molt tècnic condicionat per l’orografia d’Andorra, amb 110 km distribuïts en 12 trams de regularitat (8 d’ells diferents, dels quals 2 d’inèdits); la disputa del ral·li en carreteres tancades i amb mesurament de la regularitat a través de la traçada ideal, un fet pioner i diferencial de la cursa andorrana; i la bona organització de l’Automòbil Club d’Andorra, són a grans trets els pilars que sustenten aquest èxit de convocatòria.
 
Les dues jornades de ral·li començaran el dissabte 13 de setembre, a les 17.00 hores, des del podi instal·lat enfront del Museu Postal d’Ordino (parròquia patrocinadora de la cita) i amb final aquest dia a les 00 hores després de recórrer 8 trams de regularitat. La competició prosseguirà el diumenge 14, a partir de les 9.00 hores, acabant a les 14.00 hores després de la disputa d’altres 4 especials. A més d’Ordino, Pyrénées Motors (BMW i MINI), Pyrénées Andorra i Caldea Inúu, la prova compta amb la col·laboració de Blunik per al cronometratge.

Text i foto: ACA

TOTES LES NOTÍCIES