Von Daniken, extraterrestres a l’antiguitat i fraus

He de reconèixer que, actualment, em fa vergonya però tots tenim el passat que tenim. I el cert és que el primer llibre que vaig llegir va ser als 14 anys i era de Erich Von Daniken. Actualment no es sap gaire d’aquest personatge però va arribar a un ser escriptor d’èxit que va popularitzar la teoria que els extraterrestres ens havien visitat en el nostre passat i havien interactuat amb els humans. I el cert és que aquest llibre em va convèncer que aquesta teoria era real, tot i que poc a poc em vaig anar allunyant quan em vaig adonar que no era més que un refregit de certa ciència-ficció, que també m’apassionava per aquella època. Ja d’adolescent vaig poder llegir llibres d’aquest gènere on es fabulava sobre els contactes entre aliens i humans a l’antiguitat. I el cert és que eren més verosímils i interessants que els llibres de Von Daniken. Amb una diferència: els autors de ciència-ficció deien que allò era ficció i el suís s’atorgava el paper de descobridor d’una realitat amagada que els arqueòlegs i historiadors no havien sabut o volgut esbrinar. Però el pitjor va venir després quan vaig descobrir que no era un creient sincer en una teoria estrafolària. No. Els antecedents feien témer el pitjor. I és que als 19 anys havia estat condemnat a quatre mesos de presó per robatori. Posteriorment, va exercir com a empleat en un hotel d’Egipte, on va ser declarat de frau i malversació de fons. Tots tenim dret a equivocar-nos i a haver comès errors en la joventut. Però amb més de 30 anys va ser arrestat per frau, falsificació d’hotels i falses referències de crèdit, per obtenir préstecs per valor de 130.000 dòlars. Hauria comès aquests delictes durant 12 anys, segons la justícia suïssa i va ser condemnat a 3 anys i mig de presó, dels quals va complir un. De fet, el seu primer llibre “Records del futur”, publicat durant l’època en què va ser jutjat, va tenir un èxit tant gran que li va permetre pagar els deutes i va escriure el segon, “Retorn a les estrelles”, mentre estava a la presó.

Per tant, és difícil de creure en la versemblança del que diu si ja tenim dubtes seriosos sobre el seu sentit de la moralitat. Com a mínim fins els 34 anys. I és que és evident que es tracta d’una persona que va mentir molt i molt. Per què no mentir més, però aquest cop sobre els antics extraterrestres amb l’objectiu de fer-se milionari amb una teoria estrambòtica? De fet, ho va aconseguir. I ha creat seguidors. Un detall curiós: diverses persones que surten als seus llibres avalant les seves teories l’han acusat d’haver tergiversat el que li havien explicat. O altres de les persones que menciona van ser acusades de mentir. Perquè és tant important saber aquests antecedents? Doncs tan simple com que les idees tenen conseqüències i hi ha molta gent que creu en ovnis de l’antiguitat o actuals i no sap que un dels grans divulgadors de la teoria és un personatge profundament deshonest i que no convida a la credibilitat. Per acabar, he de dir que no m’estranyaria que hi hagués hagut extraterrestres que visitessin la Terra i contactessin amb nosaltres al passat o al present, però si s’ha de provar una afirmació tant extraordinària hauria de ser amb proves extraordinàries. I usant el mètode científic d’una manera que la immensa majoria dels científics no tinguessin res greu a dir. Bàsicament, tot el contrari que ha fet aquest suís.

 

2 comentaris

  1. Doncs probablement hi hagi extraterrestres. Però sí és cert que hi ha alguns terrestres que semblen “aliens” que han après el nostre idioma però no els nostres costums.

  2. Però, entre nosaltres, existeixen els extraterrestres o no ?. Poder no, però alguns terrícoles ho semblen.

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES