Treballadors de cuina i menjador de l’escola andorrana es formen per poder atendre casos d’autisme

Una catorzena de treballadors de cuina i menjador dels centres escolars del sistema educatiu andorrà han rebut aquest dijous una formació en Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) impartida per dues psicòlogues especialitzades en aquesta malaltia. L’acció formativa, tal com ha informat l’Associació d’Afectats d’Autisme d’Andorra (Autea), té com a objectiu dotar aquests professionals dels coneixements bàsics que els permeti identificar i abordar amb garanties una situació que es pugui presentar al menjador de l’escola amb un nen o nena amb aquest trastorn.

Les dues psicòlogues especialitzades en TEA que han impartit la formació, Lara Fortó, psicòloga i tècnica del ministeri d’Afers Socials, i Judit Sansa, psicòloga del programa ‘Joves per la inclusió’ de la Fundació Privada Tutelar d’Andorra, han posat èmfasi en la formació en els trets característics de la persona amb TEA i en com entendre les seves necessitats. També han volgut trencar els falsos mites sobre les persones amb aquest trastorn i han presentat casos pràctics que es poden donar en l’entorn d’un menjador escolar per poder gestionar la situació de la forma més correcta.

La formació ha estat impulsada per l’Associació de Pares d’Alumnes de l’Escola Andorrana (Apaea). La seva presidenta, Elena Leach, ha destacat la bona resposta i l’interès dels professionals, que són conscients que els coneixements adquirits els poden donar les eines necessàries per abordar i gestionar amb més seguretat certes situacions que es poden presentar en el menjador de l’escola.

Per la seva banda, Autea ha agraït a Afers Socials i a l’Apaea que s’hagi dut a terme la formació, ja que repercutirà en el benefici dels infants amb TEA que cursen els estudis al sistema educatiu andorrà. Tenint en compte la bona acollida que ha tingut, l’associació confia en repetir-la els propers anys també amb el personal de cuina i menjador d’altres sistemes educatius del país, ja que assenyalen que són espais especialment crítics per als infants amb aquest trastorn.

ANA/Autea

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *