La Setmana Europea de la Prevenció de Residus (EWWR) és una iniciativa que promou dins i també fora d’Europa accions de sensibilització sobre els recursos sostenibles i la gestió de residus al llarg d’una setmana del mes de novembre. Treballa amb la jerarquia de residus i les accions que s’hi duen a terme promouen les 3 R: reduir el consum, reutilitzar productes i materials, i finalment reciclar els residus.
Aquest any, sota l’eslògan “Food waste is out of taste” (traducció: el malbaratament alimentari està passat de moda) tindrà lloc la 16a edició del 16 al 24 de novembre centrant-se en la importància de no malbaratar els aliments. Des de ReciclemBé, conjuntament amb les set parròquies del país i Pirinenca Serveis han impulsatat una campanya amb l’objectiu d’incentivar la participació activa dels bons gestos de les 3 R.
La campanya publicitària d’“Street Marketing” o màrqueting de carrer, encapçalada per ReciclemBé i amb el suport de Pirinenca Serveis i els 7 comuns, busca sensibilitzar a la població sobre la importància de reduir, reutilitzar i reciclar els envasos a través de mobiliari urbà 100% reciclat sota el claim: “Forma part del canvi”.
L’objectiu és d’incentivar la població a deixar progressivament de consumir cafè de càpsula, responsable de 40.000 tones de residus a l’any, i fer a poc a poc el canvi al cafè a granel. Per tal d’impulsar els bons hàbits del reciclatge, a cada parròquia s’ha col·locat una tassa de cafè gegant, on es podran portar les càpsules d’alumini i de plàstic, per tal de poder reciclar-les millor.
Al llarg de la setmana, des de ReciclemBé, a través de les seves xarxes socials i de la web, compartiran amb la població una sèrie d’eco-Consells, de notícies i d’activitats familiars perquè tothom pugui participar en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus i posar en pràctica les 3 R al seu nivell i al seu ritme.