El Consell de Ministres ha aprovat, aquest dimecres, la licitació de les obres del projecte de carril bici i adaptació dels vorals de la CG1 a Sant Julià de Lòria, entre el centre comercial Punt de Trobada, i la rotonda d’accés a l’EDAR sud, així com la licitació de les obres del carril bici i adaptació dels vorals de la plaça Laurèdia fins a la rotonda del riu d’Auvinyà en sentit descendent.
El projecte de carril bici i l’adaptació dels vorals de la CG1 entre el Punt de Trobada i la rotonda d’accés a l’EDAR sud s’ha licitat per concurs públic nacional amb un termini previst d’execució de sis mesos i mig amb modalitat de contractació urgent per adaptar els terminis de manera que afectin el mínim possible al turisme.
Aquest projecte és el primer específicament dedicat a l’adaptació dels vorals de les carreteres generals, a fi d’adequar-los al pas dels ciclistes. Aquest, així com els trams que ja s’han executat a la CG2 i CG3 en el marc d’obres d’eixamplament, s’emmarquen en la política de creació de carrils bici iniciada pel Govern.
Des del Ministeri d’Ordenament Territorial s’ha considerat prioritari aquest tram ja que és la zona cicloturista més transitada del país. A més, la zona propera a la borda Sabater requereix un reforç del drenatge soterrat i actuacions per millorar l’evacuació de les aigües, i tot i que el tram està en un estat correcte a nivell estructural, comença a presentar deficiències a nivell del fregament que es podran resoldre durant les obres.
Les obres licitades corresponen a un tram de 920 metres de longitud i donen continuïtat a la nova secció de la via que s’ha iniciat a la zona de l’EDAR sud, amb el projecte de rectificació de la rasant, amb voravies de 2 metres i vorals condicionats per als ciclistes a banda i banda, d’un metre d’amplada.
El projecte també contempla la millora del drenatge en un tram d’uns 230 metres, a l’entorn del canvi de rasant de la canal de la Juberrussa. A més, permet un estalvi significatiu en la pavimentació del tram Tolse-Sabater ja que es puja uns centímetres la voravia lateral i es redueixen les afectacions per als usuaris.
D’altra banda, aquest mateix dimecres també s’ha aprovat la licitació de les obres del carril bici i adaptació dels vorals de la plaça Laurèdia fins a la rotonda del riu d’Auvinyà en sentit descendent.
Aquestes obres es liciten mitjançant concurs públic nacional amb un termini previst d’execució de 6 setmanes. El procediment de licitació és obert i la modalitat de contractació urgent.
Les actuacions inclouen la rectificació i adequació de la rotonda sobre el riu d’Aubinyà i voravia del costat muntanya als entorns d’aquesta rotonda, a fi de millorar el pas de dos vehicles per ambdós costats de la rotonda, deixant també més espai per al pas dels ciclistes. La rotonda s’urbanitzarà com les dels darrers anys, amb els llums blaus a la vorada de la rotonda, millorant també la seguretat vial.
També es preveu la col·locació de senyals verticals específics de carril bici compartit amb els vehicles, i una passarel·la de vianants prop de la cruïlla amb la carretera secundària de Fontaneda, fent un enderroc d’un tram d’uns 5 metres de voravia, a fi d’alliberar més la zona de calçada per als vehicles.