Reunió del nou Consell Assessor de Patrimoni Cultural

Els membres del nou Consell Assessor de Patrimoni Cultural amb la ministra Bonell de cap de taula (SFGA)
Els membres del nou Consell Assessor de Patrimoni Cultural amb la ministra Bonell de cap de taula (SFGA)

La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, ha presentat les principals línies estratègiques que guiaran la política del Govern en l’àmbit del patrimoni cultural durant aquesta legislatura. Ho ha fet a la primera reunió del nou Consell Assessor de Patrimoni Cultural, celebrada aquest divendres a l’Hotel Rosaleda d’Encamp, seu del Ministeri.

Entre els reptes hi destaca l’aposta per a continuar avançant en la digitalització del fons de la Biblioteca Nacional i de l’Arxiu Nacional, per a garantir-ne la conservació, facilitar-ne la recerca i gestió, i promoure’n la divulgació i el seu accés.

D’una altra banda, s’ha tractat l’estat dels entorns de protecció dels béns d’interès cultural i la necessitat de continuar treballant en la seva delimitació a la vegada que s’avança en la proposta del nou text legal en matèria de patrimoni cultural. En aquest sentit, cal recordar que la voluntat del Govern és donar preferència a la delimitació dels entorns de protecció dels béns d’interès cultural que formen part de la candidatura multinacional que vol ser inclosa a la Llista representativa del patrimoni mundial, “Els testimonis materials de la construcció de l’estat dels Pirineus: el coprincipat d’Andorra”.

Finalment, també s’ha tractat la proposta d’iniciar el procediment per a incloure Cal Call, del Forn de Canillo, a la secció segona de l’Inventari general del patrimoni cultural, com a bé immoble inventariat. Aquesta ha estat valorada favorablement per tots els membres del Consell i ha generat un debat al tomb de les particularitats de l’arquitectura tradicional de muntanya.

A la reunió hi han assistit, a banda de la titular de Cultura, Joventut i Esports, Isabel de la Parte, Rut Casabella, Montserrat Martell, Clara Arbués, Francesc Rodríguez, Isabel Rogé, Albert Roig i Lídia Torres.

[do_widget id=category-posts-pro-64]