Reunió a Tremp de Protecció Civil de la Generalitat amb el delegat del Govern català a l’Alt Pirineu i Aran

El delegat del Govern català a l’Alt Pirineu i Aran, Josep Castells, en la seva visita a Tremp
El delegat del Govern català a l’Alt Pirineu i Aran, Josep Castells, en la seva visita a Tremp (Gencat)

El delegat del Govern català a l’Alt Pirineu i Aran, Josep Castells, s’ha reunit aquest dimarts a la seu de la delegació a Tremp amb la directora general de Protecció civil de la Generalitat, Marta Cassany, i la subdirectora general d’operacions de Protecció Civil de la Generalitat, Imma Solé. La reunió de treball ha servit per a posar en comú la feina coordinada que es fa en la prevenció i gestió d’emergències.

En la reunió de treball, la subdirectora general Solé ha exposat quina és la tasca de la direcció general de Protecció Civil, l’estructura i funcionament dels plans d’emergències de la Generalitat (ALLAUCAT, INUNCAT, NEUCAT, VENTCAT, PLASEQCAT, PLASEQTA, PROCICAT, SISMICAT, Pla de Pandèmies, CAMCAT, AEROCAT), així com les funcions de la sala de coordinació operativa de Catalunya CECAT, que té dues seus, una a Barcelona (al departament d’Interior) i una altra a l’edifici CAT112 de Reus.

El territori que correspon a la Delegació del Govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu i Aran, i que compren les comarques de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà i el territori de l’Aran té riscos propis derivats de la situació d’alta muntanya de gran part del territori, així com característiques rellevants pel que fa a la prevenció i gestió d’emergències com és una gran extensió geogràfica amb poca població i molts nuclis disseminats.

Els delegats del Govern tenen un paper principal com a nexe d’interlocució ordinària amb els ens locals, tant pel que fa a la planificació d’emergències com en la mateixa gestió d’una emergència i com a coordinadors dels diferents serveis territorials sectorials. En el cas de l’Alt Pirineu i Aran, les competències pròpies del Conselh Generau d’Aran també generen una situació particular i diferenciada de la resta de Catalunya.

Des de l’any passat, Protecció Civil de la Generalitat ha realitzat, amb el suport de la Delegació, sessions de formació a alcaldes i altres càrrecs locals sobre la prevenció i gestió d’emergències i el paper de l’Administració local en l’activació dels plans municipals d’emergències, especialment rellevant en territoris geogràficament extensos i amb molts nuclis dispersos.

El Delegat del Govern exerceix una funció de coordinació activa a través de reunions territorials amb els ajuntaments en cas d’emergències com la pandèmia del coronavirus.

[do_widget id=category-posts-pro-64]