¿Què podem oferir als turistes?

El turisme, avui dia, s’entén com el conjunt de les relacions i activitats produïdes pel desplaçament i permanència de persones fora del seu lloc de residència habitual, i el seu lloc de treball.

En el període de vacances els turistes fugen de la monotonia de la vida quotidiana, de l’aclaparament de les grans urbs, de la contaminació i busquen conèixer altres formes de vida, recórrer, observar i conèixer la naturalesa i altres cultures, etcètera. En definitiva, hi ha una tendència creixent per la qualitat ambiental i cultural.

El constant desenvolupament del turisme al món, la seva permanent evolució i els continus canvis que experimenten els corrents turístics, fan necessària una organització adequada i una adaptació a les noves tendències del mercat per tal de mantenir la competència del sector.

 

Perquè sigui possible el turisme, s’han de posar en joc dos grups diferents de béns i serveis. D’una banda els facilitadors, que ajudaran a la persona que vol fer turisme a fer-ho de la manera més còmoda possible (mitjans d’accessibilitat, d’acollida i estada). I per una altra, els mitjans incentivadors que inclouen tots els que es relacionen directament amb les activitats que el turista pretén realitzar per complir els objectius que es va proposar durant la seva estada en els llocs d’acollida.

Per tant, un patrimoni natural o social susceptible de ser visitat ha de mobilitzar l’atracció suficient sobre els turistes per esdevenir un recurs turístic.

Qualsevol persona sana pot realitzar passejos per la naturalesa dimensionats a la seva capacitat física, sense una especial preparació tècnica.

Un recorregut per l’interior d’un museu o una ruta urbana pot representar diversos centenars de metres, que poden allargar-se a diversos quilòmetres si es practica el senderisme o fins i tot a centenars depenent del mitjà de transport i la durada de l’itinerari que poden ser els recorreguts guiats o bé autoguiades.

Els itineraris permanents poden realitzar-se durant tot l’any, mentre que els temporals només es realitzen durant una època concreta, bé per qüestions climatològiques, legals, d’ús, i altres.

Tots els serveis d’informació i atenció al consumidor proporcionats en la destinació s’han de considerar com un element més del producte turístic global, que, a més, pot tenir un important paper en la satisfacció del turista.

L’aposta per situar Andorra com una destinació cultural segueix encara llarg camí per recórrer, tant pel que fa a una major valorització turística del patrimoni cultural, com quant a una millor promoció i comercialització i com no informació d’aquests museus i exposicions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *