Què és el Greenwashing?

El Greenwashing, una pràctica nociva que cal desemmascarar
El Greenwashing, una pràctica nociva que cal desemmascarar

El greenwashing és una pràctica enganyosa en què les empreses fan afirmacions falses o esbiaixades sobre els beneficis ambientals d’un producte o pràctica. Aquest fenomen, cada vegada més comú en un món on el consum sostenible guanya adeptes, pot confondre els consumidors i permetre que les empreses continuïn amb pràctiques nocives per al medi ambient, mentre es presenten com a responsables ecològicament.

Un dels casos més notoris de greenwashing va ser el “Dieselgate” de Volkswagen. L’any 2009, l’empresa automobilística va llançar una campanya massiva per a promoure els seus cotxes “clean diesel” amb anuncis impresos i televisats que afirmaven una reducció dràstica de les emissions. No obstant això, anys més tard, l’Agència de Protecció Ambiental dels EUA (EPA) va descobrir que Volkswagen havia instal·lat programari que permetia enganyar les proves d’emissions. Els cotxes, en realitat, produïen emissions de diòxid de nitrogen fins a 40 vegades per sobre del límit legal, cosa que va portar a un escàndol que va costar a l’empresa gairebé 40.000 milions de dòlars.

Tot i que alguns casos de greenwashing són descarats i il·legals, la majoria són més subtils i difícils de detectar. Els consumidors troben sovint afirmacions enganyoses sobre la sostenibilitat en productes quotidians o iniciatives d’empreses majors. Amb l’augment del consum conscient, el greenwashing s’ha sofisticat, utilitzant estratègies més subtils.



Per Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]