Presenten a la Pobla de Segur la marca ‘Gust de Lleida’ fent una crida als productors del territori a sumar-s’hi

Presentació de la marca "Gust de Lleida" (Diputació de Lleida)
Presentació de la marca “Gust de Lleida” (Diputació de Lleida)

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha participat aquest dimarts en la presentació nacional de ‘Gust de Lleida’, la nova marca agroalimentària de la demarcació, impulsada per la Diputació a través del Patronat de Promoció Econòmica. La jornada s’ha celebrat al Molí de l’Oli de la Pobla de Segur, amb l’assistència de més d’un centenar de productors, restauradors i professionals del sector, i ha comptat amb la presència destacada de reconeguts xefs amb estrella Michelin, referents de la cuina catalana.

Talarn, acompanyat de l’alcalde de la Pobla de Segur, Marc Baró, ha estat l’encarregat d’inaugurar l’acte, a càrrec del Canal Comer, dins del programa Catalunya Regió Gastronòmica 2025. L’acte també ha comptat amb la presència del vicepresident i diputat del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, i de representants polítics del territori. La presentació marca l’inici de la difusió pública de ‘Gust de Lleida’, una iniciativa que vol posar en valor els productes agroalimentaris de qualitat elaborats a les comarques de Lleida, el Pirineu i l’Aran, i esdevenir una eina estratègica per al desenvolupament territorial.

Durant la seva intervenció, el president Joan Talarn ha remarcat que “amb la marca ‘Gust de Lleida’ volem donar un salt qualitatiu en la promoció i difusió de moltes propostes gastronòmiques singulars del país que fem des de les nostres comarques”. Ha afegit que la marca recull “el gust de la nostra terra, de l’aigua, de la boira, del treball i del caràcter de la nostra gent”, i ha animat els productors del territori a adherir-s’hi a través del web gustdelleida.cat: “És el moment d’estar més units que mai al voltant de la nostra producció més estratègica i apostar per Lleida, Pirineu i Aran amb molt de gust”.

Per la seva banda, l’alcalde de la Pobla de Segur, Marc Baró, ha celebrat que el municipi aculli aquesta estrena: “fer-ho des del Pirineu suposa un doble reconeixement: primer, al compromís que la Diputació manté amb les comarques de muntanya, i segon, a la qualitat dels nostres aliments, que situem al mateix nivell que les cuines més estimades i valorades del país”. Baró ha destacat que “el gust de Lleida també és el gust de la nostra història i del nostre paisatge”, i ha recordat el paper històric del Pallars com a territori productor.

El programa de la jornada ha inclòs dues taules rodones. La primera, titulada ‘Catalunya: terra de producte’, ha comptat amb figures de prestigi com Joel Castanyé (La Boscana), Martina Puigvert (Les Cols), Oriol Rovira (Els Casals), Sergio Torres (Cocina Hermanos Torres) i Toni Massanés (Fundació Alícia), i ha servit per a reflexionar sobre la identitat culinària catalana i la importància del producte de proximitat.

La segona taula ha servit per a presentar oficialment la marca ‘Gust de Lleida’, concebuda com un paraigua per a identificar i promoure els productes agroalimentaris lleidatans amb criteris de qualitat, arrelament territorial i sostenibilitat. S’hi han exposat experiències representatives del sector productiu, la restauració i la distribució, amb la participació de diversos agents del territori.

La jornada ha culminat amb un dinar elaborat per Pallars Gastronòmic i l’alumnat de l’Escola d’Hostaleria del Pallars, que ha ofert una mostra de la diversitat i excel·lència del rebost lleidatà.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]