Política Lingüística posa en marxa la campanya “Fem el Pas en català” 

La  ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, i la cònsol menor d’Encamp, Esther París, han presentat aquest matí la nova campanya de promoció del català pensada específicament per a la vila del Pas del Casa, que el Departament de Política Lingüística del Govern amb la col·laboració amb el Comú d’Encamp posa en marxa a partir del pròxim 15 d’octubre.

Aquest nou projecte de dinamització lingüística, que porta per lema “Fem el Pas en català”, té per objectiu potenciar la presència de l’ús de la llengua oficial en les situacions formals a la vila del Pas i està adreçada especialment a tots els treballadors i empresaris d’aquest nucli encampadà.

Segons ha explicat la ministra, Olga Gelabert en l’acte de presentació d’avui, la campanya pretén, d’una banda, promoure la llengua oficial i, de l’altra, posar a l’abast de la població i el teixit empresarial d’aquesta vila les eines per garantir l’acompliment dels drets i els deures que emanen de la Llei d’ordenació de la llengua oficial. La ministra ha ressaltat que amb aquest projecte es pretén conscienciar als diferents sectors professionals i buscar la seva col·laboració en la utilització correcta del català als seus negocis. Per la seva banda, la cònsol menor d’Encamp, Esther París, s’ha mostrat satisfeta per la realització d’aquesta campanya de promoció del català al Pas de la Casa.

Per a la seva difusió, s’han dissenyat uns tríptics informatius, que es distribuiran a tots els establiments del Pas de la Casa, per informar-los dels recursos d’aprenentatge i d’assessorament lingüístic de què disposen els empresaris i els treballadors de la vila encampadana. El material promocional conté els recursos gratuïts que s’ofereixen des del Centre d’Autoaprenentatge del Pas de la Casa (classes gratuïtes de català per a tots els nivells, material didàctic per a l’autoaprenentatge i assessorament lingüístic personalitzat) i des del Servei de Política Lingüística del Govern (assessorament lingüístic telefònic, correcció de textos curts per correu electrònic i orientacions sobre la Llei d’ordenació d’ús de la llengua oficial).

Els tècnics del Departament seran els encarregats de visitar personalment tots els establiments per lliurar-los el material de suport i explicar-los l’objectiu del projecte. Les primeres visites s’encetaran la segona quinzena d’octubre. Al llarg del mes de novembre es tornarà a contactar els establiments i després de l’hivern, es realitzarà la tercera fase de balanç de la campanya. La presentació d’aquest matí també ha comptat amb la presència de representants de les associacions del Pas de la Casa que apleguen els actors del teixit comercial i social de la vila, INPUB (Iniciativa Publicitària) i l’Associació de Veïns i Comerciants.

(Foto: SFGA)

TOTES LES NOTÍCIES