En la quarta cita del campionat ART GT3 Series (plataforma iRacing), que es va disputar ahir dimarts, l’equip d’ACA eSports es va adjudicar els tres llocs del podi després d’una magnífica cursa al mític circuit de Road America. Octavio Pisco (Ferrari 296) va pujar per quarta vegada consecutiva al calaix més alt, seguit d’Helder Cerqueira (Porsche 911 GT3 R 992) i, en tercer lloc, Frank Porté (Ferrari 296), que després de finalitzar la primera temporada en l’automobilisme real al Campionat francès de F4, s’ha centrat al cent per cent en la competició de sim racing. Nuno Pereira (Ferrari 296) i Miguel Marques (Ferrari 296) van quedar en cinquena i sisena posició, respectivament.
A les 20.30 hores l’ACA eSports Team, integrat per Helder Cerqueira, Frank Porté, Miquel Marques, Nuno Pereira i Octavio Pisco, es va preparar per a fer front a les “qualys” del Campionat ART GT3 Series, en què participen quaranta pilots d’un total de deu equips de diversos països: els Estats Units, Itàlia, França, la Gran Bretanya, Alemanya i Croàcia, entre d’altres. Els temps de pràctica previs a la cursa van situar els integrants de l’equip andorrà al top 10: Pisco va fer un temps de 2.03.09; Marques, 2.04.05; Pereira, 2.04.07; Porté, 2.04.19, i Cerqueira, 2.05.01.
Els temps de la “qualy” van situar Octavio Pisco a la pole; Frank Porté, a la P4; Miguel Marques, a la P6; Nuno Pereira, a la P7, i Helder Cerqueira, a la P12.
El semàfor es va posar verd, però Road America no perdona i abans d’arribar a la primera corba hi va haver tot un seguit d’incidents davant dels quals els cinc integrants de l’equip van reaccionar de seguida, de manera que els van esquivar i en van sortir il·lesos. Aleshores, els comissaris van mostrar la bandera groga i va sortir el safety car. Mentre els cotxes es reorganitzaven darrere del safety, l’ACA eSports Team va traçar una estratègia nova.
Helder Cerqueira va avançar l’entrada a pits per a posar combustible, decisió que el va deixar, un cop reoberta la cursa, de la P12 inicial a la P21. En aquest mateix punt, la resta d’integrants de l’equip (Pisco, a la P1; Porté, a la P2; Marques, a la P3, i Pereira, a la P6) es van organitzar per a defensar les posicions i lluitar per un podi absolut.
Durant la cursa, les lluites principals van tenir lloc al final del top 20, on Cerqueira va avançar posicions fins que, després de l’entrada a pits de la resta de pilots, va aconseguir arribar a la P2, lloc definitiu que va ocupar el seu Porsche.
D’altra banda, Pisco, Porté, Pereira i Marques van resistir els atacs dels altres equips i van anar assegurant les posicions fins al moment de travessar la línia de meta.
Álvaro Otero, coach esportiu i màxim responsable de l’àrea de rendiment d’ACA eSports, va comentar: «La disciplina, l’esforç i el compromís comencen a donar resultats. Venim de fer un paper molt bo al Campionat de Segona Divisió de la Lliga Virtual Nacional d’Escuderies (plataforma iRacing), on competeixen els millors pilots de la zona Iberia a la plataforma iRacing, i a la Mobileye GT World Challenge Esports Europe Sprint Series 2023, organitzada per SRO eSports, un dels líders mundials en l’organització de campionats d’automobilisme real i digital del món, en aquest darrer cas a la plataforma Asseto Corsa. Ara l’objectiu és finalitzar l’ART GT3 Series, del qual ens queden quatre cites, i competir en una cursa d’endurance, les 8 Hores de Fuji».
Pisco, Cerqueira i Porté van coincidir a assenyalar que «ha estat una cursa difícil i amb molts incidents. Road America és un circuit que presenta molts reptes, però hem resolt cada dificultat i, alhora, hem estat capaços d’implementar diferents estratègies, totes planificades durant els entrenaments. Tenim un company, Kike, que lidera el campionat i està a pocs punts de ser-ne el guanyador; això és una fita per a l’equip i per al projecte ACA eSports».
Calendari ACA eSports Team, Campionat ART GT3 SERIES
- 19/9. Round 1, Monza.
- 3/10. Round 2, Hungaroring.
- 10/10. Round 3, Laguna Seca.
- 24/10. Round 4, Road America.
- 31/10. Round 5, Interlagos.
- 14/11. Round 6, Fuji.
- 21/11. Round 7, Watkins Glen.
- 5/12. Round 8, Nordschleife.
*Cursa endurance iRacing Fuji 8 hores
10-12 de novembre de 2023.
Més informació: https://www.thesimgrid.com/championships/4805/standings