Per Sant Julià vol impulsar el comerç i Avancem crear un departament d’habitatge a Encamp. Amb Seny aturarà l’heliport nacional

La candidata, Marta Pujol, segona per l'esquerra, aquest matí a Encamp (Avancem)
La candidata, Marta Pujol, segona per l’esquerra, aquest matí a Encamp (PS – Avancem)

Per Sant Julià potenciarà el comerç local a través de campanyes de promoció per tal que els establiments de la parròquia tinguin el renom que es mereixen. El candidat a cònsol major, Antonio Miralles, ha destacat avui dimarts que la voluntat és que Sant Julià sigui un lloc atractiu per al comerç del país i que es farà combinant promoció local, suport tècnic i esdeveniments que siguin d’interès per a residents i visitants. “Sense comerç no hi ha parròquia i per tant des del comú hem d’ajudar als comerciants”.

La candidatura aposta per treballar conjuntament amb el sector lauredià i impulsarà la creació d’una figura que estigui al costat dels comerciants i els ajudi a elaborar un pla conjunt per a potenciar els seus punts forts i que tindrà com a objectiu establir una unió entre els professionals del sector que actualment no hi és. “Això ha fet perdre molta il·lusió a Sant Julià. Fa falta un comerç fort i que pugui competir amb la resta”.

Miralles també ha subratllat la manca de comunicació que hi ha cap als visitants “per a dir les coses que hi ha per veure i fer a Sant Julià” i ha argumentat que des de Per Sant Julià es potenciarà l’oferta comercial amb un pla de senyalització perquè tothom que vingui a la parròquia conegui l’oferta en l’àmbit comercial, turístic i cultural. “S’ha de potenciar allò que fem i afegir més esdeveniments i propostes amb col·laboració d’Andorra Turisme i de Govern. Hem d’unir les forces i demanar la seva ajuda per a fer aquesta labor tan important per al desenvolupament de la parròquia”.



Avancem vol crear un departament d’habitatge al comú d’Encamp

Avancem (PS + Independents) crearà un departament d’habitatge al Comú d’Encamp amb la finalitat d’atendre consultes de llogaters i propietaris sobre la legislació del sector i assessorar-los sobre els seus drets. Així ho ha manifestat aquest matí la candidata a cònsol major, Marta Pujol, qui també ha destacat que es duran a terme polítiques que afavoreixin l’accés a habitatges a preu assequible i que s’impulsarà un registre de la propietat públic i transparent en coherència amb la nova Llei d’habitatge. “Les polítiques seran per a afavorir la regulació dels preus amb eines com l’Índex de Preus de Referència o l’Impost de rendiments arrendataris”

Pujol ha subratllat que, en matèria d’habitatge, l’actual Comú només ha engegat la cessió al 0% per a construir habitatge de lloguer, mentre que les noves promocions que s’estan fent són de venda i “no precisament a preu assequible”. La candidatura de PS + Independents aposta per un model de regulació de preus, amb estudis de viabilitat sobre les construccions d’habitatges a preu assequible i els terrenys on es duen a terme. En aquest sentit la candidata d’Avancem ha destacat que “tot allò que sigui col·laborar pot sumar”, però que el model de cedir terrenys comunals per a construir obres privades “no funciona com hauria de funcionar” i que des de la llista socialdemòcrata s’aposta per una col·laboració públic-privada a la inversa, on es potenciï la disposició de terrenys privats per a fer pisos a preu assequible. 



Amb Seny aturarà el projecte de l’heliport nacional a la Caubella i reforestarà els arbres de la zona

Amb Seny denuncia la tala d’arbres en 25.000 metres quadrats i està “totalment en contra” de l’heliport nacional a la Caubella, tal com ha manifestat avui dimarts el candidat número 9, Michel Moliné. Moliné ha argumentat que el lloc no és l’ideal, a diferència de la Borda Sabaté com indiquen informes tècnics i que serà “molt poc rendible”.

El candidat massanenc ha subratllat que la infraestructura, a més, serà molt poc rendible perquè el plec de bases demanava ginys de 12 places i, això, no es complirà perquè els ofertats finalment són de cinc passatgers. “O es tripliquen els vols, i per tant, faran més soroll, o no serà rendible”. Així mateix recorda que si l’empresa no obté beneficis, aquests hauran de sortir del pressupost de l’Estat. “Era una construcció que havia de ser privada i l’Estat, per al pressupost de l’any que ve, té una partida de 5 milions, que sortiran de la butxaca de tots”.

La voluntat d’Amb Seny és analitzar amb gabinets jurídics si el projecte es pot aturar, per tal de reubicar-lo en una altra zona del país i que es tornin a sembrar amb pins els 25.000 metres quadrats de bosc talat. “Hem d’estudiar si és possible, que creiem que sí, i miraré d’aturar l’heliport a la Caubella”, manifesta Michel Moliné.

[do_widget id=category-posts-pro-64]