No es tracta de reinventar la roda

cervellVull ser nou, vull ser únic, vull ser original, vull ser un artista un inventor, ser famós, passar a la història… i evidentment, vull ser ric. Com començar? Sí, això de ser emprenedor esta molt bé, sona molt bé, però… sempre hi ha “peròs”. Un dels majors “problemes” és justament voler ser innovador, original i únic. Molts són els que somien amb inventar “la roda quadrada”, que per cert, ja està inventada. I jo no dic que no estigui per millorar, no, no seré jo. El que si puc dir és que ser innovador, original o únic no sol donar ingressos a curt ni mig termini, tot el contrari.

Llavors què fer? Un bon recurs en aquests casos és modelar o en altres paraules copiar, però no de qualsevol manera, ni qualsevol cosa, es tracta de copiar el que funciona.

Què és el modelatge segons la PNL (programació neurolingüística)? Dir en primer lloc que la PNL va néixer de l’observació i de l’estudi dels models de treball de tres grans terapeutes dels anys 70 a EUA, d’aquí sorgeix l’expressió modelar. El modelatge ve de la paraula modelo, i fa referència a seguir un model. És a dir, fixa’t en el que li funciona en els altres i fes el mateix, aprèn i repeteix. Simple i molt efectiu!

Un dels consells més importants que va donar Emilio Duró durant la seva última xerrada va ser: copiar, copiar i copiar. I no és l’únic que ho repeteix sense parar…

Cal saber diferenciar entre copiar i plagiar. Plagiar és un corta i pega, fer-se amb la seva autoria, això és imperdonable. Copiar és repetir, imitar els mateixos patrons perquè ens doni el mateix resultat però afegint la nostra empremta, la nostra signatura, fent-ho nostre. Aplica el pensament lateral, copia el que funciona, introdueix un canvi, inclou alguna cosa nova o diferent.

Quan el teu veí té el que tu vols itu no, fixa’t qu+e fa i còpia, i jo afegiria, millora el que còpies, adapta el que còpies. En definitiva no vulguis innovar o inventar a la primera oportunitat, això està be per quan ja estiguis consolidat, per quan ja puguis menjar dels teus ingressos, ara sí, ara prova a innovar, ara és el moment.

Ser únics en alguna cosa no és sinònim de ser “els únics” que ho fan sinó ser els millors, ser un especialista i per això cal “treballar dur” especialitzar-se. Que més dóna que hagin 20.000 o 2.000.000 al món que fan el mateix si jo sóc el millor. O estic millor posicionat, o sóc el més famós, o el més recomanat, o el que surt més en els mitjans de comunicació o… Intentar ser l’únic en alguna cosa si que és missió impossible!

Si el teu objectiu és ser original, ser l’únic o inventar la roda quadrada, felicitats i molta sort. Però tingues clar que això difícilment t’aportarà beneficis a curt, mitjà ni segurament a llarg termini.

Per montseherrera.com / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *