Naturlandia

Algú em va dir un dia: “fins que no pugis a Naturlàndia i ho vegis tot, no podràs opinar…”.

Cert en part, no es pot opinar de quelcom que no s’ha vist adequadament. I dic en part, perquè jo sempre he criticat la “banda” econòmica i financera (on no cal veure animals ni tobotroncs), mai he parlat de l’impacte medi ambiental ni dels “animalons” tancats.

He visitat per fi el parc d’animals, les atraccions a la cota 2.000 i tot l’entramat a la cota 1.600 amb les novetats incloses, on feia mesos que no hi pujava.

He de confessar que m’ha semblat un parc força bonic, agradable, net i cuidat per fer-hi una bona passejada. Sempre i quan no es surti gaire de les zones “acotades”, aleshores apareix la “merda”, els magatzems de deixalles i moltes zones tancades no sé exactament amb quina finalitat.

 A la part alta, pocs visitants (gairebé ningú) i molt personal, encara que la majoria siguin eventuals.

A la part baixa, massa gent i personal bastant escàs.

Tampoc em capficaré massa en aquest tema, doncs l’assistència als llocs depèn de l’hora, el dia, el temps i el mes.

Sí que em va semblar, però, trobar una manca de control i repartiment de la feina. Molts treballadors i pocs encarregats o responsables. Exactament el mateix problema que vaig detectar ja fa uns anys. Però es clar, era diumenge i els diumenges els dirigents no treballen.

 Respecte a l’impacte ambiental, tampoc molesta massa, a banda del tobotronc passant per sobre la carretera, les zones amb tanques, la quantitat d’aigua que es fa servir en un lloc on no n’hi ha i la inhabilitació d’espais naturals que molta gent feia servir per altres motius.

 Pel que respecta als animalons… Jo no en sóc un “protector”, mes aviat penso que haurien d’estar tancats, fins i tot els gossos. Però em va semblar molt poc l’espai que tenia el Linx (si es diu així), exagerat el dels llops i justet el dels ossos.

I tornant a “lo meu”: l’aspecte econòmic… Tot plegat em sembla inviable, irrecuperable, absurd, nefast, ruïnós, etc…

Val a dir, que és el mateix que pensen tots els auditors que han passat per la “zona”, siguin amics o no dels mandataris.

6 comentaris

  1. Poseu-vos en contacte amb +15144371408 o escriu-nos a la nostra pàgina de Facebook: m.me/marcelleiby.
       Per a qualsevol sol·licitud de préstec entre persones honestes i serioses. Gràcies per contactar-nos
    més comprensió.

  2. Estic en pat d’acord en els aspectes generals que comenteu, però al contrari, jo sí que considero que Sant Julià está duent a terme una bona tasca d’infraestructura i manteniment d’un parc d’animals que conte espècies en perill d’extinció. Jo personalment no havia vist mai la major part d’aquestes espècies i em sembla molt positiu que les tinguem tant a prop. Fem na mica de bon marqueting per explotar aquest recurs que hem creat.

  3. Caldrà acomiadar indefinidament els auditors fins que en trobin un que sigui “La voz de su amo”??

  4. Els comentaris sobre viabilitat econòmica del Sr. Calsina els compartim molta gent. Quan els bancs allarguem molt en el temps el crèdit a Naturlàndia, no és una quëstió de confiança en la viabilitat del parc. És el seu negoci, sabent que si més no sempre es podrà aplicar, entre altres, la fòrmula que va rescatar a Pal-Arinsal. Veritat Sr. Mirapeix?

  5. He de reconèixer que aquest article té una mica més de nivell que el que es va publicar ahir al diari d’Andorra, tot i així continua sent més del mateix …. bla, bla, bla, blaaaaaa.
    Definitivament és un crac, de fet crec que després de llegir això vostè hauria de plantejar-se treballar a la NASA i deixar això del “periodisme” per als professionals que saben escriure de veritat …., vostè ja està en un altre nivell …. , més alt clar !!!!
    Si després de la seva passada visita que no crec que durés més d’una hora ha estat capaç de fer aquest anàlisi …, definitivament s’ha guanyat tots els nostres respectes (… dels que allà treballàvem).
    Com diu un entès en la matèria, vostè és un gran analista superficial. Treballa amb percepcions i treu conclusions amb dades visibles però no constrastades. El món ha perdut un gran meteoròleg o futuròleg amb vostè !!!. Miri al cel i digui’ns que temps farà la setmana que ve …., aquest és el seu prodeciment.
    No s’ofengui, però mentre vostè fa les seves prediccions nosaltres seguirem treballant perquè Naturlàndia sigui un projecte de país.
    Per cert, durant la seva visita, em consta que es va trobar amb un parell de responsables del parc (…, aquests que vostè diu que no treballen els diumenges), als quals no va contestar ni els bons dies, però clar la seva actitud prepotent no el va deixar adonar-se’n. I em consta també que haguessin estat encantats de poder ensenyar-li el parc i explicar-li el que vostè hagués necessitat saber …., com a mínim avui hagués pogut escriure amb una mica més de criteri.

  6. El Comú hauria de ser més objectiu amb les dades de freqüentació que dóna perquè no és creïble aquest allau de milers de visitants quan tothom sap que són més aviat escassos. Volen enganyar els ciutadans?

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES