
El Govern de la Generalitat de Catalunya intensificarà les tasques de control i prevenció per a minimitzar els robatoris a les explotacions agrícoles i ramaderes. El Departament català d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i el Departament d’Interior i Seguretat Pública han iniciat un treball conjunt amb les organitzacions agràries per tal d’abordar aquesta problemàtica.
Durant la reunió, on ha participat la secretària del Departament d’Agricultura, Cristina Massot, i el secretari d’Interior, Tomás Carrión, amb representants del cos dels Mossos d’Esquadra i dels Agents Rurals, el Govern català s’ha compromès amb el sector a implementar mesures concretes com intensificar els controls de moviments de bestiar no autoritzat a les carreteres.
A més, ambdós secretaris han coincidit en la voluntat de desplegar un model d’acompanyament de proximitat per als responsables de les explotacions afectades que els ajudi i faciliti els tràmits per a fer efectiva la denúncia en cas de robatori. En concret, s’han compromès a estudiar la simplificació del tràmit de denúncia i, en aquesta línia, ajudar el responsable de l’explotació afectada a detectar tot el que pot denunciar.
El Govern considera que és clau aquesta tasca de coordinació i entesa entre els diferents departaments per a abordar aquesta problemàtica que afecta el sector primari de forma directa. El balanç d’aquesta primera jornada de treball s’ha valorat positivament, amb la voluntat de seguir fent feina per a evitar que els productes robats acabin al mercat.
Les organitzacions agràries que han estat presents a la reunió, que ha tingut lloc als Serveis Centrals del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, han estat UP, JARC, FCAC, ASAJA, Gremi de la Pagesia, FCOC i confraries.