La Universitat Ramon Llull s’interessa pel model d’escolarització dels discapacitats

L’expert en educació inclusiva i ex degà de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, Climent Giné, ha visitat, aquest dimecres, l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell i l’Escola Andorrana d’Andorra la Vella.

La visita de Giné, autor de diverses publicacions i membre de diferents institucions professionals d’investigació en el camp de la discapacitat intel·lectual, ha permès que l’expert conegui el model d’escolarització dels alumnes amb discapacitats a les escoles del Principal.

En la visita han participat també la directora de l’EENSM, Celine Mandicó, la directora del programa Progrés, Àgatha Moya, la directora del Departament d’Inspecció i Avaluació Educativa, Marie Pagès, la cap d’Àrea d’Inspecció, Francesca Junyent, la inspectora Anna Oliva i el director de l’Escola Andorrana d’Andorra la Vella, Bruno Bartolomé. Així, durant la jornada els professionals andorrans han pogut intercanviar idees i eixos de treball orientats a millorar la qualitat de la intervenció educativa amb els alumnes amb discapacitat amb l’expert Climent Giné.

En finalitzar la seva visita, Giné ha declarat que “l’estructura educativa del país té en la inclusió un dels principis inspiradors que l’ha portat a promoure canvis en les estructures tradicionals d’Educació Especial.” I ha afegit que “es pot afirmar que la implementació del principi d’inclusió està ben assentat i suposa l’accés i la participació dels alumnes amb discapacitats a les aules ordinàries amb el suport adient.” L’expert ha conclòs que “amb tot, la inclusió educativa és un procés que mai acaba i per tant es fa necessari repensar algunes de les pràctiques de manera que es pugui seguir reduint barreres que els alumnes puguin trobar en el procés d’ensenyament i aprenentatge”.

TOTES LES NOTÍCIES