La tragèdia d’Alcorcón, elèctrics i mentides

Imatge al YouTube de Telemadrid
Imatge al YouTube de Telemadrid

El món de la desinformació és més actiu que mai. De vegades sense més intencionalitat. Sovint però, de forma intencionada i, fins i tot organitzada. El món va, sense cap dubte, i remarco cap, camí de l’electrificació per a funcionar energèticament. Sabem que la crema de combustibles fòssils com el gas, petroli, carbó i els seus derivats és literalment un càncer per a la vida i és el causant del Canvi Climàtic causat per la nostra espècie.

La ciència només coneix l’electrificació, amb combustibles renovables, per a mitigar de forma massiva els efectes negatius. El camí cap a l’electrificació té moltes corbes. Lògic i normal si tenim en compte que, el 75% de l’energia primària consumida al planeta ve del petroli, gas i carbó. Un 25% de l’electricitat. La idea és acostar-nos el 2050 al 100% de l’energia primària de forma elèctrica. Evidentment això és impossible de forma literal però, segur que ens hi acostarem molt.

Les revolucions són per definició grans canvis en poc temps i això fa que qui es guanya la vida amb els combustibles fòssils sigui tossut en implementar ràpidament els canvis. Fins i tot, hi ha campanyes clares intentant perpetuar el model.

En el cas del tràgic foc en un pàrquing d’Alcorcón amb dos bombers morts, les informacions inicials es van decantar clarament cap a “l’explosió d’un cotxe elèctric”. Fins i tot algunes agències d’informació informaven així en un primer moment. Fins i tot, alguns mitjans relacionaven explosió i mort directa dels bombers. Sorprenent tot plegat, doncs dins d’aquell garatge ningú havia investigat res.

La realitat és que un cotxe d’alta cilindrada marca Porsche de tipus híbrid havia xocat contra un Dacia de benzina a una velocitat descomunal de 60 km/h dins del garatge. El xoc va provocar l’incendi del Dacia en un primer moment. Sembla també que l’altíssima quantitat de fum, juntament amb la desgràcia de caure la porta principal del garatge i tallar les línies d’aigua dels bombers afectats.

Mireu com són les coses que els cotxes híbrids són, segons estadística d’una aliança d’asseguradores mundials, els que més possibilitats tenen de cremar, uns 20 cops per sobre dels elèctrics. Els de combustió entremig.

Hi ha, però, un aspecte clar, un elèctric encès cal apagar-lo ràpid pq no afecti la bateria. Si aquesta entra en reacció, apagar-la és un problema important.

Cal posar sobre la taula nous protocols i sistemes de lluita contra el foc però, el que està clar és que molts, moltíssims aparcaments particulars no tenen detector de fum. I això és un risc per a qualsevol habitatge o bloc comunitari. Seguretat màxima i mentides zero.



Per Francesc Mauri

1 comentari

  1. La preocupació des de els serveis d’ extinció no es la quantitat dels cotxes que cremant, radica en la dificultat en apagar l incendi.
    Poden estar 2 o 3 dies cremant les bateries, amb una dificultat agegida la molta quantitat de fum que produeix l incendi, aquesta es la realitat que no explica l article

Comments are closed.

[do_widget id=category-posts-pro-64]