
L’Ajuntament de la Seu d’Urgell obrirà el pròxim dilluns, 17 de març, la convocatòria per a la presentació de sol·licituds per a l’atorgament i adjudicació de noves llicències dels horts socials adreçats a la gent gran. Així doncs, a partir de dilluns vinent i fins al dia 28 de març, hi poden presentar sol·licitud totes les persones que tinguin 65 anys o més, que estiguin empadronades a la Seu d’Urgell i que no cultivin cap altre hort, ni públic ni privat.
Per a tramitar les sol·licituds de manera presencial cal demanar cita prèvia trucant al 973 350 010. Si les peticions es fan telemàticament cal fer-ho des de l’enllaç https://links.laseu.cat/horts. La documentació que cal presentar és la fotocòpia del DNI/NIE i el justificant de la pensió de jubilació, juntament amb els impresos oficials que fixi l’Ajuntament de la Seu.
Per a més informació es pot trucar a la Regidoria de Gent Gran de l’Ajuntament de la Seu, al 973 350 010 (extensió 7016) o enviant un correu electrònic a gentgran@aj-laseu.cat.
Ús d’aquests horts socials per a la gent gran
La durada màxima de l’autorització d’aquests horts serà de tres anys. L’horari d’accés a les parcel·les és lliure tots els dies de la setmana. L’autorització per a utilitzar aquestes parcel·les té la naturalesa de llicència gratuïta a precari.
L’ús de l’hort ha de fer-lo personalment qui té atorgada l’autorització, per bé que podrà comptar amb l’ajut de familiars. En el cas que la persona autoritzada, temporalment i per raons justificades, no pugui usar l’hort personalment, podrà fer-se’n càrrec directament un familiar durant un termini màxim d’un any. L’usuari o usuària haurà de comunicar a l’Ajuntament de la Seu la persona que se’n farà càrrec. El termini es podrà prorrogar si les circumstàncies es mantenen.
Aquesta convocatòria fixa el règim d’utilització i aprofitament dels espais habilitats per a horts socials amb l’objectiu de promoure projectes de caràcter social que suposin una contribució a la qualitat de vida de les persones grans i al progrés equilibrat i sostenible del municipi.