
La Seu d’Urgell i comarca se sumen a la commemoració del Dia Mundial per a la presa de consciència sobre l’abús i el maltractament a les persones grans. Avui, 15 de juny, ha tingut lloc a la plaça dels Oms de la capital alturgellenca la lectura del manifest elaborat pel Consell de la Gent Gran de Catalunya a càrrec de la tinent d’alcalde d’Atenció a les Persones en funcions de l’Ajuntament urgellenc, Marian Lamolla, el president del Consell Comarcal en funcions de l’Alt Urgell, Martí Riera, i la consellera de Gent Gran en funcions del Consell, Carme Ribó.
Durant aquest acte s’han repartit polseres commemoratives amb el lema ‘Prou de maltractar-me’. La jornada commemorativa s’ha iniciat amb una caminada saludable pel parc del Valira de la Seu d’Urgell en la que hi han pres part persones grans del municipi.
La commemoració finalitzarà a dos quarts de vuit del vespre amb la xerrada ‘Parlem de maltractament a la gent gran. Una realitat oculta’, a càrrec de Maria Gispert, treballadora social, Maria Góngora, metgessa, i Susanna Forné, neuropsicòloga de la Fundació Sant Hospital. La xerrada tindrà lloc a la sala d’actes del Consell Comarcal de l’Alt Urgell.