Adoptar una postura correcta al volant no només ajuda la nostra ergonomia, sinó també la conducció evitant un major nombre d’accidents ja que permet una reacció més bona i més ràpida davant un imprevist.
Per exemple, regular bé el seient permet una major llibertat d’acció i moviment, deixant que els nostres peus accedeixin sense dificultat als pedals.
Una altra acció simple és controlar l’alçada del seient i, a més, la posició del respatller. L’alçada, principalment, perquè necessitem una correcta visibilitat sobre allò que tenim davant. I la posició del respatller per evitar el cansament. Aquesta, la podem calcular amb la distància dels nostres canells; si aquests toquen la part superior del volant, sense esforç i amb l’esquena recolzada en el respatller, estem asseguts correctament.
El recolzacaps i el volant són altres elements que hem de controlar. El primer, en un accident serà qui mitigui l’impacte del nostre coll. Així que és important assegurar-nos que està gairebé en contacte amb el nostre clatell. Respecte al volant, és important subjectar-lo fermament i còmodament, però no massa relaxat. La posició ideal per a les nostres mans són, considerant el volant com un rellotge, les “deu i deu”. Aquesta ens ajuda a reaccionar segurs davant un imprevist.
Per últim, els miralls retrovisors han d’estar correctament posicionats i direccionats perquè amb un lleuger cop de vista podem veure tot el que succeeix.
Font: redacció, www.motorarea.es
Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat