La indústria de la moda es consolida en la venda en línia

Una web de comerç electrònic de moda
Una web de comerç electrònic de moda (iStock)

La moda es posiciona com el sector que més ven en línia. El 2021 va aconseguir la xifra dels 760 milions d’euros. Aquestes xifres mostren com el creixement que es produeix és exponencial any rere any dins d’aquest sector. El comerç tradicional ha anat perdent terreny davant aquells negocis de moda que han apostat per la venda en línia, així com l’aparició del fenomen de la Fast Fashion que en 2022 ja assoleix els 100 milions d’euros, segons una anàlisi de The Business Research Company.

Segons apunta Statista, es preveu que els europeus gastin una mitjana de 999 euros anuals en moda.  Davide Gazzardi, Màrqueting Strategist de XChannel, assegura que “aquest sector està en constant creixement; gràcies a l’entrada del comerç electrònic ara podem consumir moda a preus més competitius i distribuir globalment els productes”.

“És més, grans plataformes com són Amazon i Alibaba, ara han creat espais dedicats únicament per al sector tèxtil com per exemple, el Try Before You Buy d’Amazon, que permet als clients provar-se la roba en la comoditat de la seva casa i decidir si adquireixen o no el producte. En aquest context, els clients de XChannel del sector moda van augmentar un 39,17% les seves vendes en línia”.

Així doncs, la innovació digital, la creixent globalització i els canvis en els hàbits de consum han catapultat a la indústria de la moda. Una de les grans novetats que ha revolucionat el sector de la moda, és sens dubte el denominat Fast Fashion. Aquest nou moviment dins del negoci de la moda es tracta d’un fenomen econòmic i sociològic que ha aconseguit proporcions èpiques.

El model comercial del Fast Fashion implica un disseny, producció, distribució i comercialització ràpids, la qual cosa permet a les marques i detallistes obtenir grans quantitats d’una major varietat de productes. Això permet als consumidors aconseguir més varietat de productes a un preu menor.

La venda de moda en línia és una nova normalitat i els petits retailers d’aquest sector han de crear grans estratègies per a poder competir davant grans players. L’experiència del client és fonamental per a mantenir-lo davant la gran varietat de productes i opcions que tenen a l’abast d’un sol clic.



Per estasdemoda.com

[do_widget id=category-posts-pro-64]