Els viatges per feina són cada vegada més digitals. Des de l’organització del viatge fins a la qualificació de l’experiència es fa, en gran mesura, a través del telèfon mòbil o de tecnologia disponible.
De fet, un 60% dels viatgers europeus freqüents comparteixen les seves vivències durant el viatge a través de les xarxes socials.
Aquestes dades s’han obtingut a través del Primer Estudi sobre les Preferències del Viatger Freqüent elaborat per Wanup, amb el suport sectorial de l’Institut Tecnològic Hoteler (ITH), els resultats han estat presentats a Fitur. En aquesta línia, l’estudi també revela que el 71,8% dels viatgers de negocis europeus afirmen deixar comentaris o valoracions de la seva estada a través del mòbil després del seu viatge.
Els viatgers de negocis prefereixen mantenir una comunicació directa amb l’hotel, sense intermediaris. De fet, un 44,5% afirma que usen una app o eina chatbot o de missatgeria instantània. A l’hora de posar-se en contacte amb la recepció, l’email és l’opció preferida (38,9%), seguit de les trucades (34,3%) i el xat (22,5%).
També cal destacar que el 70,6% dels viatgers freqüents europeus estaria disposat a compartir els seus hàbits a canvi d’aconseguir serveis personalitzats a través de notificacions pel mòbil. Xifra que augmenta en el cas dels italians i els espanyols que serien en un 78,8%, i un 78,4%, respectivament, els que estarien més disposats a fer-los.
En aquest sentit, si atenem a la diferència entre el comportament dels millennials i la generació X, els millennials estan més disposats a compartir els seus hàbits de consum, 74,2% vs 67,1% respectivament. Seguint amb aquesta comparació, l’estudi també revela que l’ús del mòbil durant el viatge, en general, està més arrelat entre els millennials, ja sigui per utilitzar apps que els ajudin a organitzar el seu viatge com per reservar transport o comunicar-se amb l’hotel