Grandvalira preveu tancar la temporada d’hivern amb una reducció d’un 7% dels ingressos

L’estació d’esquí de Grandvalira tanca aquest cap de setmana la temporada d’esquí d’hivern amb una caiguda dels ingressos i del nombre d’esquiadors. Segons ha explicat aquest dissabte  el seu director de màrqueting, Alfonso Torreño, a l’espera de les xifres definitives, els números apunten a una reducció dels ingressos d’entre un 6 i un 7% respecte el 2011, així com una davallada del nombre d’esquiadors al voltant del 9% i una caiguda d’entre el 6 i el 8% de la contractació de forfets de temporada.

El responsable de màrqueting ha assenyalat que econòmicament la campanya d’hivern ha estat ‘complicada’ per culpa, sobretot, de la climatologia. No obstant, Torreño ha considerat que globalment la temporada ha estat ‘correcta’ gràcies a l’esforç fet en comunicació i promoció de l’estació, sobretot a nivell internacional, i ha recordat que el fet d’haver acollit dues proves de Copa del Món ha donat notorietat al domini i al país. De cara al futur es preveu fer una aposta pels turistes internacionals, ha explicat, ja que ‘el creixement de de l’estació ha de venir per aquest mercat’.

El domini esquiable de Grandvalira tancarà aquest diumenge les instal·lacions donant per acabada la temporada d’hivern, amb descensos d’entre el 6 i el 9% tant en la facturació, com en els forfets de temporada o en el nombre d’esquiadors, que s’han quedat en un milió tres-centes o un milió- quatrecentes persones.

El director de màrqueting de l’estació, Rafel Torreño, ha explicat que aquesta ha estat una ‘temporada dolenta climatològicament’, sobretot a l’inici, fet que ha repercutit al balanç final. Torreño ha recordat que la pèrdua del Pont de la Puríssima per la falta de neu va suposar un impacte molt fort per l’estació. Tot i això, ha reconegut que la situació s’ha pogut reconduir amb els últims mesos.

De fet, Torreño ha destacat que ‘s’ha fet un esforç de promoció i comunicació’ per canviar la dinàmica de poca afluència de turistes i ha admès que ‘ha donat fruits’. De fet, els resultats obtinguts ‘han estat molt per sobre de la majoria d’estacions’, ha indicat. A més, ha considerat que ‘ha estat una de les millors temporades’ pel que fa a la notorietat de la marca, la projecció internacional i la promoció de l’estació. En aquest cas, les dues proves de la Copa del Món d’esquí femení han posat l’estació al mapa i a l’hora han contribuït a donar a conèixer Andorra com a país de muntanya i neu.

A més, el director de màrqueting també ha agraït al Govern i a Andorra Turisme l’esforç que han fet per promoure el turisme de neu. I ha explicat que de cara l’any vinent ja s’està treballant amb les diferents estacions d’esquí andorranes i Andorra Turisme per plantejar com faran força per atraure els nous mercats emergents i que comencen a créixer.

 

Els mercats internacionals són el futur

El director de màrqueting ha indicat que el mercat internacional ha guanyat terreny i dins d’aquest conglomerat els qui més importància tenen són els russos, els britànics, els francesos i els portuguesos.

Alfonso Torreño ha explicat que en veure que els mercats llunyans han respost positivament a la promoció que s’ha fet s’apostarà de cara la temporada vinent pels turistes internacionals ja que ‘el creixement de l’estació ha de venir per aquest mercat’, ha dit. De fet, ha avançat que l’estació s’està intentant obrir camí en mercats com el brasiler perquè ja ha començat a portar gent.

Malgrat tot, el mercat espanyol continua sent el més important pel domini i per això hi continuaran treballant encara que la situació econòmica del país veí és complicada i els resultats no són tan bons com s’esperaven, ha admès Torreño.

El responsable de màrqueting ha conclòs que des de l’estació es continuaran fent inversions per aportar noves idees i poder rebre el màxim de clients.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *