
Frank Porté Ruiz, pilot andorrà d’automobilisme digital i, que enguany torna a competir en l’automobilisme real el campionat francès FFSA F4, ha disputat el passat cap de setmana la primera cita d’aquesta prova al circuit francès ‘Paul Armagnac’ de Nogaro.
El campionat francès d’F4, dirigit per l’FFSA continua atraient joves aspirants de molts països i procedències diferents. La temporada 2024 ha començat a Nogaro amb 25 cotxes en pista i pilots d’un total d’11 nacionalitats. Tots els participants competeixen al volant del Monoplaça Mygale, motor turbo Renault, pneumàtics Pirelli, combustible Repsol 100% renovable.
Performance de Porté. El mal temps, un àrbitre silenciós
El dissabte durant la qualy, Porté va finalitzar 12è a la graella. El trànsit de vehicles, una bandera vermella i un error durant la volta ràpida van penalitzar la performance.
Pel que fa a les tres curses disputades durant el cap de setmana, durant la cursa 1 (dissabte 30 de març), els punts se li van escapar de les mans després d’una sortida confusa en la qual va perdre diverses posicions. A la cursa 2 (diumenge 31 de març), el mal temps no va donar treva i les autoritats van decidir suspendre-la. Finalment, a la cursa 3 (dilluns 1 d’abril), Porté va tenir molt bon ritme de sortida arribant a situar-se en quart lloc, però defensant la seva posició va tenir un lleuger toc que li va afectar l’aleró i el va deixar sense ritme per a continuar amb l’atac, finalitzant en el lloc 12è.
Frank Porté: “No és l’inici de temporada que esperava atesa la bona progressió de 2023, les bones sensacions dels entrenaments previs i els coneixements que ja tinc i he consolidat. Malgrat això, ha estat un cap de setmana de molt aprenentatge per a mi i tot el meu equip”.
Properes dates
Round 2: Lédenon, del 10 al 12 de maig.
Round 3: Spa-Francorchamps (BEL), del 21 al 23 de juny.
Round 4: Nürburgring (DEU), del 26 al 28 de juliol.
Round 5: Magny-Cours, del 23 al 25 d’agost.
Round 6: Dijon, del 13 al 15 de setembre.
Round 7: Le Castellet, del 4 al 6 d’octubre.
L’ACA CLUB, com a Federació Nacional d’Automobilisme, acompanya el projecte de Frank Porté des de l’àrea de l’ACA eSports, on és membre de l’equip de sim racing.