Francesc i Barack: la lluita per les influències

papaLes xarxes socials no són altra cosa que un reflex de la realitat no virtual. De vegades succeeix (en l’anomenada viralitat) que aquesta realitat social supera la pròpia experiència sensible dels usuaris, però per norma són les plataformes com Facebook o Twitter les que segueixen l’estela del “real”.

Això és el que demostra un estudi presentat al Mobile World Congress (MWC) en què s’ha demostrats que el Papa Francisco és ja líder a les xarxes socials, superant d’aquesta manera a Barack Obama.

El treball dut a terme per Aleteia i AdEthic i 3rdPlace considera que la influència no es demostra en nombre de seguidors -sinó Lady Gaga i Justine Bieber serien els personatges més influents del globus-. La influència es dedueix per exemple del nombre de retuits que un missatge pot arribar a tenir. Així, el Papa Francisco genera una mitjana de 6.637 retuits mentre Obama es queda només en els 2.309 retuits.. D’altra banda missatges com “El Papa ha de servir a tots, especialment, als més pobres, els més febles, els més petits “és amb 30.608 el tuit més retuitejat del Papa.

L’estudi afegeix que malgrat que el pontífex té 12 milions de seguidors i Obama 40,9 s’ha de considerar que el primer ha aconseguit la xifra en 13 mesos de mandat i amb una publicació mitjana diària de 0,79 tuits mentre que el segon ho ha fet en 72 mesos i amb una mitjana de 7,76 tuits diaris.

En resum, les xarxes reflecteixen la realitat: dos dels homes més influents del món són també els més influents en les xarxes.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *