Falsificacions de joguines a Amazon

La  ràpida i agressiva expansió d’Amazon té un costat negatiu que pot afectar directament als nens. Un estudi realitzat per Red Points, la solució tecnològica per a la protecció en línia de marques, revela que mentre que el 90% dels pares confien que Amazon és un proveïdor fiable, més del 60% d’ells sent poca o cap confiança en la seva capacitat de jutjar si un llistat de productes en línia és fals o real.

El que és preocupant és que els pares identifiquen aquest nivell d’inseguretat només després que se’ls mostrin imatges reals de joguines autèntiques i falses. Abans de la comparació, només el 23% dels enquestats va declarar que no se sentia capaç d’identificar falsificacions.

Per tant, hi ha evidències que indiquen que els consumidors són més susceptibles a ser enganyats del que creuen. Les falsificacions són un mercat de 460.000 milions de dòlars i representen gairebé el 5% de tots els béns importats a la Unió Europea. Els productes falsificats afecten virtualment a totes les indústries. No obstant això, la rellevància i magnitud que comporta en la indústria de la joguina el converteix en alguna cosa alarmant.

Segons l’Associació de la Joguina dels Estats Units, el mercat global de joguines genera unes vendes anuals superiors a més de 80.000 milions de dòlars. L’informe de l’OCDE sobre el comerç de mercaderies falsificades i pirates publicat el 2016, situa el sector de la joguina entre els deu principals pel que fa al nombre de falsificacions confiscades.

Amazon pren cartes en l’assumpte, però no n’hi ha prou
En l’últim any, Amazon ha presentat iniciatives per mitigar el creixent problema de venda de productes falsos en la seva plataforma. Per a això, ha creat equips que lluiten contra les falsificacions a la seva pàgina web, i també s’ha posat en marxa el programa de transparència, que ofereix als usuaris detalls sobre els productes que compren.

No obstant això, ja sigui pels recents casos dels falsos carregadors d’Apple o les falsificacions d’ulleres per a un eclipsi solar, la plataforma d’ecommerce segueix tenint premsa negativa a causa de la quantitat d’abús de marca que hi ha al seu lloc web, especialment dels venedors externs. En els dos mesos transcorreguts des que la companyia alemanya de joguines Catan començar a treballar amb Red Points, més de 2.300 productes falsos han estat eliminats de diverses plataformes, inclosa Amazon.

“És un tema complex. Encara que sapiguem que Amazon ha estat invertint en mecanismes per prevenir l’abús de marca en la seva plataforma, nosaltres també hem hagut d’actuar”, diu Guido Teuber, director general de Catan Inc “Vam començar a treballar amb la Duana dels Estats Units, el que ens ha ajudat a reduir la quantitat de joguines falsos que surten de països com la Xina a Amazon a través de tercers venedors. Per a aquells casos que arriben a la plataforma de comerç electrònic, la tecnologia de Xarxa Points realitza un treball altament eficaç per detectar i mitigar les infraccions. Desafortunadament, no hi ha una solució definitiva per al problema de les falsificacions en línia, i el que les companyies han de fer és aprofitar totes les solucions disponibles per protegir els seus negocis i consumidors”.

Els consumidors menyspreen les marques amb falsificacions
Els pares són conscients dels perills de les falsificacions, especialment en la indústria de les joguines. Segons l’estudi de Red Points, 2 de cada 3 enquestats saben que els productes falsos poden ser perjudicials, ja que no estan regulats per les normes de salut i seguretat.

El 58% dels pares van dir que estan preocupats per l’autenticitat d’un producte quan compren en línia. De fet, el 72% dels enquestats deixarien de comprar un producte si fossin conscients que són al mercat falsificacions nocives.

Si sabessis que hi ha falsificacions nocives d’un producte per a nens que ja compres, seguiries comprant-lo?
La investigació titulada ‘Pares i les falsificacions Online’ va ser realitzada per Red Points al juliol de 2017 entre pares d’Estats Units. A més d’indicar la prevalença d’Amazon entre altres alternatives online i offline per als consumidors de joguines, l’estudi ofereix evidències importants que suggereixen que les marques han de buscar accions més serioses per tal de controlar i mitigar l’abús de marca en línia.

“Amazon i altres plataformes de comerç electrònic han adoptat plans de negocis agressius per tal d’impulsar el seu negoci, però és important que es responsabilitzin del que venen en línia. La investigació que hem realitzat amb els pares mostra que ells esperen un control d’alta qualitat sobre els articles que compren per internet. Això és una crida a totes les marques que estan venent a la web per començar a prendre mesures al respecte. les empreses no poden permetre esperar que plataformes i governs s’ho solucionin, ja que aquest és un problema que els està afectant en aquest instant. Els seus propis negocis i la salut dels seus consumidors estan en joc”, opina Laura Urquizu, CEO de Red Points.

Per Tecnonews / AMIC

TOTES LES NOTÍCIES