Estiraments a l’oficina

Si patiu mal d’esquena a l’oficina perquè passeu moltes hores davant l’ordinador o perquè adopteu postures poc adequades, us convé practicar aquests senzills exercicis d’estirament.

• En aixecar-vos de la cadira és important que aixequeu i abaixeu els talons per estirar les cames. L’esquena ha d’estar totalment recta, i podeu recolçar-vos a la taula per no perdre l’equilibri.

• Gireu les espatlles cap endarrere i cap endavant, aixequeu-les el màxim que pugueu, aguanteu uns segons i deixeu-les anar després.

• Quan estigueu asseguts, és important no creuar les cames per millorar la circulació, i convé que les estireu sempre que sigui possible, recolzant els peus i els talons al terra, perquè es relaxin.

• Per augmentar el reg sanguini, és recomanable moure els braços i les mans al costat del cos durant uns deu segons i mantenir la mandíbula relaxada i les espatlles en repòs.

• Pel que fa al coll, és aconsellable descansar uns segons i estirar-lo. Després, gireu-lo cap a un costat i cap a l’altre.

• Per estirar els tríceps i músculs intercostals, poseu-vos drets. Agafeu-vos el colze dret amb la mà esquerra i estireu suaument el colze cap enrere.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *