
La valoració global del servei d’autobús que presta COOPALSA entre els seus usuaris és de notable alt: concretament d’un 8,3 sobre 10. Aquesta valoració, feta per una empresa externa, s’ha fet a partir d’una enquesta a 380 usuaris de les línies de bus majors d’edat. L’estudi té una fiabilitat del 97% i es va fer a peu de diferents parades entre l’onze de setembre i el 7 d’octubre de 2023.
COOPALSA és la UTE formada per Cooperativa Interurbana- líder del transport públic a Andorra fins a l’inici de la concessió i de les més antigues del sector- i Transpisa -la filial andorrana de l’empresa Alsa.- COOPALSA explota les línies de transport públic de viatgers L2 (Andorra la Vella-Encamp), L4 (Andorra la Vella-Pas de la Casa), L5 (Andorra la Vella- Arinsal), L6 (Andorra la Vella- Ordino) i Línia Circular (Andorra la Vella- Escaldes). Per tant, totes les línies nacionals de transport públic, excepte la de Sant Julià (L1) i el Bus Exprés.
Aquesta és la tercera vegada des de l’inici d’aquesta concessió, que es fa una enquesta d’aquestes característiques, el que permet obtenir una fotografia fidel del que pensen els usuaris del transport públic, conèixer el seu perfil i veure el grau de satisfacció, per tal de poder implementar millores i augmentar la qualitat del servei.
Segons l’enquesta, el primer aspecte a millorar – tot i que no depèn directament de COOPALSA- és el d’oferir més informació a les parades, que de forma global obté una puntuació de 6,8 sobre 10.
Una altra qüestió que precisa de millora -és el de la freqüència de pas dels vehicles, fet que repercuteix en altres barems de qualitat com la sensació d’espai i la puntualitat. COOPALSA hi està treballant, dins el marc de la concessió, fent el canvi a vehicles més grans.
L’enquesta permet també recollir dades demogràfiques del perfil de la persona que utilitza habitualment el transport públic (al marge dels usuaris del bus lliure). El perfil d’usuari és el d’una dona resident, que fa servir l’autobús diàriament amb un abonament, d’entre 26 i 51 anys, que fa més de deu anys que viu al país i que està assalariada: la majoria es dedica a l’hostaleria, el comerç o els serveis.
La valoració global del servei que presta COOPALSA entre els seus usuaris és de notable alt: concretament d’un 8,3 sobre 10. Una valoració sensiblement superior respecte l’enquesta de principis d’any quan la companyia va rebre una nota del 6,5.
La voluntat de COOPALSA és continuar fent aquesta enquesta anual per a anar millorant el servei, adaptant-se així a les necessitats dels seus usuaris.