Els Tallers d’Art reprenen l’activitat expositiva després de cinc anys d’aturada

Nova etapa pels Tallers d’art que aquest dimarts han donat espai a les obres de Rafael Contreras, Neus Mola i Meritxell Papió a la Sala d’Exposicions de l’ArtalRoc. Els canvis en l’espai expositiu que anteriorment es trobava a sala d’exposicions de Govern, el replantejament sobre els Tallers d’Art de La Massana i la participació d’Andorra a la Biennal de Venècia han estat els motius adduïts per aquest retard en l’exposició dels artistes. En el cas de l’artista Joana Baygual, declinà d’exposar la seva obra considerant superada la creació en aquests cinc anys, i ha cedit a la barcelonina Meritxell Papió la possibilitat de mostrar la seva obra. Baygual, a més, ha assumit ser la comissària en aquesta edició dels Tallers d’Art 2016.  

Després de la darrera convocatòria dels Tallers d’Art de La Massana el juny del 2011, cinc anys després, els projectes artístics de Joana Baygual, Rafael Contreras, Neus Mola i Meritxell Papió enceten un nou cicle. Es tanca segons l’organització una trajectòria de vint-i-dos anys, amb set edicions desl Tallers d’Art celebrades i vint-i-cinc artistes participants. Segons el Ministeri de Cultura, els Tallers d’Art serviran per seleccionar un dels artistes participants perquè representi el país a la Biennal d’Art de Venècia. En el cas d’Andorra són set els artistes que s’han proposat. 

En el cas de Joana Baygual, una de les artistes convidades als Tallers d’Art, ha declinat participar en l’exposició amb la seva obra, considerant que els cinc anys transcorreguts han canviat la perspectiva de la seva obra com per exposar-la. Baygual va proposar a canvi, una altra artista: la Mireia Sallarés amb l’obra ‘Las Muertes Chiquitas’, un treball multidisciplinari en format documental després de quatre anys de treball a Mèxic on entrevistà a més de trenta dones sobre la relació dels orgasmes i la feminitat.

Rafael Contreras, un dels quatre artistes que exposa valora la seva obra ‘Desigualtats’ com un mètode d’expressió social. Les tres obres d’aquest artista del ferro han volgut fugir del format amb què ell ha treballat en els darrers anys i ha aprofundit en l’expressió gràfica d’elements ben colpidors i qüestions de debat social: ‘No a l’ablació’ un al·legat contra la mutilació dels genitals; ‘Sense comentaris’ sobre el control d’armes als Estats Units i l’explotació infantil a ‘Retalls’.

Contreras ha valorat el conjunt de les obres exposades per diferents artistes a l’ArtalRoc des d’un punt de vista de conjunt perquè assegura que “concorden molt bé”. L’artista Neus Mola planteja a ‘Ingenuïtat perduda’ el garbuix emocional i existencial del pas d’una nena de la infantesa a l’adolescència. Un recorregut que traspassa en gravats al buit. I Meritxell Papió a ‘De tot se’n diu menjar’ proposa tres actes teatrals en una composició atrevida on fa un al·legat obert als plaers, i a la defensa d’una alimentació autèntica i natural.

La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, ha volgut reiterar les disculpes al col·lectiu d’artistes per la tardança en la celebració d’aquesta edició dels Tallers d’Art justificada pel “replantejament dels tallers de La Massana, la participació en la biennal de Venècia i el desplaçament de la sala d’exposicions de Govern a l’ArtalRoc”. Gelabert ha fet una valoració positiva de la sala que ha qualificat de “magnífica” i ha situat aquest espai en el propòsit de dinamitzarun espai urbà que veurà en els propers mesos inaugurada la sala Thyssen. La ministra ha considerat que els espais expositius fixaran “un pol d’atracció general” de públic en aquest indret d’Escaldes-Engordany, a la part superior de l’Avinguda Carlemany. A més, la ministra ha volgut recordar que qüestions com l’aparcament i l’accessibilitat seran millorades amb l’aparcament vertical que el Comú d’Escaldes-Engordany planteja.

Text i foto: ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *