Els projectes de la segona edició de Tàndem, a punt de veure la llum

Després de mesos de treball i dedicació, els 61 alumnes del Centre de Formació Professional d’Aixovall veuen com el moment final s’acosta. Les iniciatives que durant tot el curs han anat treballant i creant per a les empreses, que enguany estan incloses en la segona edició del projecte Tàndem, comencen a estar molt madures i aquests dilluns i dimarts han rebut una empenta final. Diversos professionals de múltiples sectors del món empresarial andorrà i representants de les tres empreses pels quals els alumnes preparen els projectes han escoltat les inquietuds dels alumnes i els hi han transmès els aspectes positius i aquells que es poden millorar perquè acabin de preparar les iniciatives. El proper 10 d’abril els dotze grups, formats pels 61 alumnes, presentaran els seus projectes i es seleccionaran els guanyadors. Els reptes innovadors, aquesta segona edició, han estat plantejats per les tres empreses escollides: Hotels Plaza, Dermandtek i Inlingua.

“La iniciativa s’ha consolidat i la idea es que segueixi funcionant cada any de manera obligatòria a tota la FP, com en aquesta segona edició”, ha apuntat el líder del clúster d’Educació d’Actua, Ferran Costa, que també ha destacat que el projecte Tàndem, impulsat pel ministeri d’Educació i Ensenyament Superior i el clúster d’educació d’Actua, permet posar en contacte els futurs integrants del mercat laboral amb les empreses. “Aporta iniciatives innovadors i idees que poden ser de molta utilitat”, ha afegit.

L’alumnat i el professorat ha valorat molt positivament el funcionament de la segona edició i han destacat l’aprenentatge i el fet de trencar la dinàmica habitual de classes magistrals. “La creativitat, explorar el mercat o tirar endavant un prototip, són aptituds que en el dia a dia a l’escola no treballem”, ha explicat un alumne del batxillerat professional en activitats físiques, esportives i de lleure, Sergi Suárez. Suárez és membre d’un grup que treballa una solució plantejada al repte d’Hotels Plaza i expressa que el que més els hi ha costat ha estat crear l’empatia necessària per entendre la demanda de l’empresa i la dels clients. L’alumne també ha destacat que el fet que als grups hi hagi membres dels diferents cursos que realitza el Centre de Formació Professional també els enriqueix molt més.

“Hem de sortir de la zona de confort i això ha permès aprendre a investigar, crear i a encaixar la frustració quan a l’empresa no li agrada el treball desenvolupat”, ha argumentat el professor del Centre de Formació Professional, Víctor Reolid. Des que va començar el curs, els onze docents s’han reunit entre ells un cop a la setmana durant una hora i han treballat amb el grup amb dues hores de classe setmanals.

El repte plantejat per l’empresa Dermandtek marca com a objectiu conscienciar la població sobre la prevenció i de la necessitat de fer revisions per prevenir el càncer de pell, Hotels Plaza vol oferir una experiència regal personalitzada a la seva clientela, i Inlingua proposa la creació d’un projecte atractiu d’immersió lingüística durant els mesos de juliol i agost per a adolescents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *