Els pilots España, Llovera i Ginesta detallen el Dakar més dur

El  pilot de motos Cristian España, el pilot de camions Albert Llovera i el mecànic i pilot de camions Jordi Ginesta han comparegut en roda de premsa aquest divendres al migdia a la seu de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) per valorar l’experiència de la seva participació a l’edició 2017 del Dakar.

El pilot de motos Cristian España, el pilot de camions Albert Llovera i el mecànic i pilot de camions Jordi Ginesta han comparegut en roda de premsa aquest divendres al migdia a la seu de l’Automòbil Club d’Andorra per compartir l’experiència d’un Dakar que han reconegut molt difícil. Hi ha hagut unes condicions climatològiques molt dures, que han fet d’aquesta cursa una prova de supervivència més que no pas una competició, han assegurat. Aquesta és una de les conclusions dels tres pilots, que han valorat positivament la seva participació.

El pilot de motos Cristian España ha exhibit la seva satisfacció per la posició assolida en la categoria marató, situant-se a la general dins els 25 primers classificats. El pilot ha valorat el suport de l’afició i la gent del país, un escalf que ha reconegut que l’ha animat en els moments més complicats de la competició. En aquest sentit, ha recordat com després de patir dues caigudes, va decidir relaxar el ritme de competició.

España ha reconegut que va arribar a pensar “què faig aquí mullant-me a les cinc del matí”, però que superats els entrebancs ja planteja les properes competicions. El pla de treball en què pensa el pilot de motos compta amb incrementar els entrenaments un 20%, tenint en compte que no és un pilot professional. Un dels altres elements de suport que ha valorat España ha estat el de les bones condicions de la moto, que han pogut centrar-lo en la competició.

Per la seva banda, Albert Llovera ha reconegut que “no ho he passat bé, els cinc dies en alçada m’han castigat molt”, i que els espasmes provocats pel mal d’alçada i les condicions de vida al camió l’han perjudicat, “aquest any la vida al vivac era molt complicada”, i que amb tot, “l’àrea de descans casi era pitjor que la carrera”. En el costat positiu de la competició, Llovera ha detallat com el seu ritme de competició era molt alt, “vaig anar molt ràpid”, i que tècnicament es va trobar que el millor paper el va fer en les etapes més complicades.

Llovera ha recordat algunes de les decisions que va prendre durant la cursa i en la planificació de les etapes. Per exemple, la proposta que li feia l’equip de fer un tomb per estalviar el pas per les dunes d’un recorregut donades les dificultats. Una decisió que el pilot de camions tenia clar que assumia després dels entrenaments en condicions de desert que havia fet al Marroc. El pilot reconeix que la satisfacció del Dakar és la de fer una bona posició a les etapes, i poder fer-ne “tres o quatre amb una bona posició”, i que una vegada superat aquest Dakar i assolit un nivell competitiu alt, “ja no soc el tio de la cadira de rodes que va amb un camió”.

Les condicions de la cursa van quedar agreujades per les pluges que van caure a Bolívia durant cinc dies i el recorregut va quedar molt tocat pel fang, tal i com ha explicat el pilot de camions i mecànic Jordi Ginesta, una de les persones més coneixedores d’aquesta competició al país. Ginesta ha reconegut que si no haguessin estat suspeses algunes etapes, “un 20% dels pilots s’hagués quedat allà”.

El pilot i mecànic ha explicat com hi va haver nits en què els equips d’assistència van haver de passar en vetlla “per treure camions”, arribant al matí a punt per al moment de la sortida. “Ha estat més una aventura que una carrera”, ha reconegut Ginesta, en què han estat “hores traient gent del fang”.

Text i foto: ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *