Els germans Vinyes i Marc Carol inicien las Michelin Endurance Sèries en el podi

carolJoan Vinyes, Amàlia Vinyes i el seu marit Marc Carol, van disputar la seva primera prova en circuits de la present temporada, en el circuit de Navarra, formant part de l’equip rus, SMP Racing Russian Bears. Joan Vinyes, va tenir com a companys, al volant del Seat León 31 preparat per Baporo Motorsport, als pilots russos Vladimir Nikolaev i Valeri Zhuravlev.

Quant a Amàlia i Carol, van formar equip amb el pilot rus Dimitri Berngardt al volant del Seat Leon dorsal 57 del mateix preparador.

Tots dos equips van acabar el primer meeting de la Michelin Endurance Sèries (MES), certamen que es disputarà conjuntament amb el Campionat de l’Espanya de GT’s, en el podi de l’escenari esmentat. A.Vinyes-Bergnrdt-Carol van aconseguir el triomf en la Divisió 3 del nou campionat, mentre que Joan i els seus companys van acabar en la segon lloc de la Divisió 4.

Els participants van tenir la primera oportunitat de provar les seves mecàniques en les dues mànigues d’entrenaments lliures (1h30’ + 1h30’) programades per l’organització (VLine Org.). Joan i Carol van ser els que es van encarregar de fer el primer relleu amb els seus respectius Seat Leon, seguits dels seus companys. L’objectiu no era un altre que deixar el cotxe en les millors condicions per afrontar en les millors sensacions la part decisiva del meeting inicial del MES.

Cal esmentar que Amàlia gairebé no va poder rodar en la primera de la sèries. Un problema en el sistema de frenada de la roda posterior dreta en el moment d’iniciar la seva tanda la va retenir més del compte en el pit-lane.

amalia-vinyesAl final de les tres hores de proves, tot semblava controlat en el box de Baporo Motorsport, aquest era el comentari de Joan sobre el tema: ‘Encara que tant la mecànica com l’escenari eren coneguts, aquesta és la primera carrera de la temporada per a nosaltres i això sempre comporta moments d’algun dubte fins a agafar el feeling habitual. A més aquesta any també cal tenir en compte el canvi de companys… ara mateix tot en ordre’. Amàlia ens comentava d’aquesta manera el perquè del seu canvi de categoria: ‘Abans de res cal dir que la diferència entre un D3 i D4 està solament en el dipòsit de gasolina (120 l i 60 l respectivament). La propera prova del MES la correré amb el nou León (amb el que competiré a l’EUROCUP) i aquest serà de la D3. Llavors vam pensar que era lògic començar aquest campionat amb un vehicle d’aquestes característiques’.

La tanda d’entrenaments oficials (45’), al volant del Seat León dorsal 31, la va disputar Joan Vinyes que va parar el crono en 1’51”461 en la seva millor volta, el segon millor registre de la D4. El pilot andorrà lamentava al final de la sèrie no haver pogut completar en condicions la seva millor volta: ‘Ha estat un pena, havia aconseguit els millors temps en els dos primers parcials i en l’últim m’he trobat un cotxe més lent que m’ha frenat en el revolt d’entrada a meta’.

Marc Carol va competir al volant del León dorsal 57 i el seu millor registre va ser de 1’51”161, quedant en la tercer lloc de la D3. Aquest era el seu comentari: ‘Tot s’ha desenvolupat amb normalitat, no hi ha grans diferències entre les mecàniques de la categoria. Els problemes de frens que havíem tingut al matí han quedat resolts’.

La carrera (3h) s’inicio amb Amàlia Vinyes al volant del León 57, la pilot andorrana va imposar un excel·lent ritme que, a més va anar millorant a mesura que el dipòsit de gasolina s’anava buidant, es va mantenir sempre en posicions de podi de la seva categoria. El pilot rus Bergnardt va fer el relleu intermedi amb encert i finalment Marc Carol va rematar el treball de manera impecable portant el Seat Leon de Baporo Motorsport al triomf de la categoria D3.

Amàlia es mostrava molt satisfeta de com s’havia desenvolupat el seu relleu: He fet un relleu llarg, crec que he superat l’hora al volant del León. Contenta pel triomf però sobretot perquè aquesta prova ha estat un excel·lent entrenament per a propers compromisos. M’ha sobrat la calor que ha fet durant la cursa.

Per la seva banda Joan, ha fet l’últim relleu de Seat Leon número 31, un relleu al límit per intentar llimar diferències amb l’equip de la D4 que tenia per davant, malgrat tot l’objectiu era rodar i mantenir el millor ritme possible: ‘M’ho he passat molt bé, tampoc em preocupava massa atrapar al D4 que tenia per davant, es tractava d’un vehicle de SMP Racing, o sigui companys d’equip’.

La propera cita vàlida per la Michelin Edurance Sèries, que alhora també ho serà per als Campionats d’Espanya de GT’s i de Resistència, es correrà en el Circuit de Catalunya els dies 17 i 18 de Maig. Com és habitual la prova del circuit de Montmeló es disputarà a 2 hores de durada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *