El Raonador del Ciutadà constata una davallada d’expedients relacionats amb les pensions

josep-rodriguezMenys expedients i menys en l’àmbit social. Aquesta és la conclusió que s’extreu de l’informe del Raonador del Ciutadà relatiu al 2013. Josep Rodríguez ha atès un 5,2% menys d’expedients, dels quals, la davallada més important és en el sector social, un 23% menys, que ‘podria ser degut al moviment migratori motivat per la crisi econòmica’. Es mantenen el nombre de queixes en l’apartat de l’administració general i pugen lleugerament les relatives al sector penitenciari. D’altra banda, malgrat que el raonador no té competències, augmenten les queixes en el sector privat, concretament en l’arrendament de finques urbanes.

La institució del Raonador del Ciutadà, presidida per Josep Rodríguez, ha resolt aquest 2013 un total de 291 expedients, xifra que representa un 5,2% menys que els de l’any passat.

És la primera vegada en els darrers anys que baixa el nombre d’expedients atesos pel raonador, segons es pot constatar de la memòria de la institució relativa al 2013 i publicada al Butlletí del Consell General aquest dimarts.

La memòria destaca que la davallada ve motivada en gran mesura per la disminució dels casos en el sector social (66 expedients per 86 de l’any passat) i concretament en el subapartat de les pensions que conjuntament amb les de la CASS han estat un total de 33. Segons el raonador aquest fet podria ser degut ‘pel moviment migratori motivat per la crisi econòmica’. Altres tràmits socials (22); infants i jovent (5); i seguretat viària (1) completen la llista de l’àmbit social.

També disminueixen les queixes relatives a al mala actuació per part de determinats funcionaris, tot i que els expedients relatius a l’administració general es mantenen en 83 (84 l’any passat) en bona part motivat per l’augment a les causes relatives a l’administració penitenciària.

Pel que fa a l’administració de la Justícia han estat un total de 41 els expedients tractats, que han estat tramesos al Consell Superior de la Justícia ja que el raonador no pot actuar directament en aquests casos.

Molt minoritàries han estat les queixes relacionades amb el món de les finances (5) i de l’urbanisme (2).

Josep Rodríguez, però, tot i no tenir competències en els assumptes entre particulars, també ha rebut queixes relacionades amb aquest sector. Han estat un total de 87, quasi un 30% més que l’any passat i bona part d’elles sobre l’arrendament de finques urbanes. En aquests casos, després d’atendre’ls, el raonador els ha informat sobre a qui han d’adreçar-se i quin procediment han de seguir per intentar resoldre la seva queixa.

Altres aspectes que destaca el raonador del ciutadà en l’informe són les dues visites realitzades al Centre d’Acollida d’Infants (CAI) la Gavernera, en la primera de les quals va constatar la manca d’espais i d’educadors que va ser parcialment resolt quan hi va fer la segona visita.

Igualment, Josep Rodríguez insisteix en la necessitat d’ampliar l’horari del transport públic des d’Aixovall fins a les 22.30 hores perquè els adults i joves que assisteixen a les classes per a adults tinguin mitjà per tornar a les seves llars.

Finalment, el raonador també assegura haver enviat al Consell General demandes de ciutadans en relació a lleis com la CASS i l’IGI sobre l’obertura de comerços i les pensions de viduïtat.

Pel que fa a les entrevistes mantingudes amb particulars també han registrat un lleuger descens passant de 582 l’any 2012 a 534 el 2013. Un descens que també s’ha vist reflectit en les entrevistes telefòniques ja que durant el 2012 en va atendre 955 mentre que el 2013 han estat 802.

1 comentari

  1. Almenys hi ha algú que sembla que es preocupa realment pels problemes de la gent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *