El provador virtual

Segons una enquesta digital realitzada a 1.528 consumidors espanyols i usuaris de MasCupon al desembre de 2017, els emprovadors virtuals estan en auge.

Va ser aproximadament el 2012-2013 quan va sorgir la idea tan revolucionària d’emprovadors virtuals. El 61% de les dones i el 24% dels homes afirmen no haver comprat en línia per por a equivocar-se de talla. Tot i aquestes dades, aquesta tendència presenta indicis de canvi com a conseqüència de la popularització del provador virtual.

Gràcies a una interfície senzilla ia l’absència d’alguns costos per al consumidor, el 65% de la gent està disposada a dur a terme aquesta pràctica, contra el 59% de 2016 i el 48% de 2015. A més, aquest fet es veu consolidat per la implementació d’aquest mecanisme per part de les botigues. Tenint en compte l’augment any rere any d’aquesta pràctica, un 26% de les dones i un 9% dels homes entrevistats tenen previst augmentar les seves compres en línia. En aquest sentit, els sectors que més benefici i utilitat han tret d’aquest mecanisme són el de la roba (85%), el del calçat (70%) i el de la joieria (60%).

El provador virtual ajuda tant a les empreses que ho implementin com als clients. Només el 55% dels clients admeten estar completament satisfets amb el producte que han comprat en línia, mentre que el 30% ho ha tornat. Les raons d’aquesta devolució són variades: el 39% diu que, encara que el producte és de la seva talla, no està còmode amb el resultat; el 31% de la gent enquestada afirma que la talla és equivocada; el 30% restant es divideix en què la peça és diferent al model (9%), s’han equivocat de peça (6%) i altres raons (15%). De totes maneres, aquest fet també beneficia les empreses ja que, tot i que el valor mitjà de la compra ha baixat en un 3,5% (+ 2% en dones i -10% en homes), amb la presència del provador virtual ha augmentat en un 7%.

Aquest mètode ha duplicat la seva presència a les botigues espanyoles -en passar d’una visibilitat del 0,55% a una del 1,3%-. Segons previsions, el provador virtual creixerà exponencialment tant al nostre país com a la resta del món, on hi ha llocs com els Estats Units o el Regne Unit que estan més avançats que a Espanya. Tot i això, algunes botigues encara es mostren reticents a la seva implementació, argumentant raons de costos econòmics (43%), costos logístics (29%), la baixa acceptació dels clients (9%) i problemes tècnics o altres (11%).

En conclusió, el provador virtual s’està unint progressivament a tots els avenços tecnològics que estan canviant la nostra societat.

Tecnonews

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *