El mal temps obliga als restauradors lauredians a retardar l’obertura de les terrasses

El mal temps ha fet endarrerir l’obertura de les terrasses de Sant Julià que s’havien acollit a la iniciativa impulsada pel Comú per poder obrir tot l’any. El pont de Setmana Santa era un bon moment per començar a instal·lar les taules i cadires al carrer aprofitant l’afluència de turistes que ve al país per la festivitat de Pasqua però, la pluja i la climatologia adversa ha provocat que la majoria de restauradors decidissin deixar l’obertura per més endavant, segons ha explicat  la vicepresidenta de l’Associació de Comerciants i Empresaris Lauredians (ACEL), Amparo Rivero. La vicepresidenta de l’ACEL també ha informat sobre les properes campanyes que tenen previst desenvolupar aquest any a la parròquia amb la subvenció de 20.000 euros que reben del Comú.

La pluja i el mal temps no han permès als restauradors de Sant Julià començar a instal·lar les terrasses al carrer per Setmana Santa aprofitant el pont de Pasqua i l’arribada de turistes al país. Alguns tot just les estan començant a muntar aquests dies i d’altres, sobretot els que les volen tenir tot l’any posades, les estan fent de nou, ha indicat la vicepresidenta de l’ACEL.

Tot i això, Amparo Rivero ha destacat que la majoria d’ells començaran a posar taules i cadires al carrer amb l’arribada del bon temps i malgrat que ha reconegut que al Principat ‘no hi ha massa cultura de terassa a l’hivern’ s’ha mostrat prudent i ha dit que cal esperar un temps per poder fer-ne una primera valoració.

 

L’ACEL rep 20.000 per a campanyes comercials

D’altra banda, Amparo Rivero s’ha referit a la petició que va fer el Comú a l’ACEL perquè s’encarregués de l’organització d’esdeveniments durant l’any amb l’objectiu de dinamitzar el comerç de la parròquia, sobretot en temps de crisi, ‘que és quan més falta fa’, ha reconegut la vicepresidenta de l’entitat.

Per dur a terme aquesta tasca l’associació ha rebut una subvenció de 20.000 euros i compta també amb les quotes dels associats, 100 euros anuals. Rivero ha explicat que van presentar moltes iniciatives al Comú però, no es poden fer totes i ha destacat que sempre miren les que són més factibles i rendibles, així ‘intentem gastar el mínim possible amb el que fem i buscar sempre col·laboracions’.

De tots els projectes presentats per l’entitat, de moment n’hi ha tres previstos. La primera és la campanya Gasta’t la pasta, engegada el passat 5 d’abril i que acabarà el 30 de maig. La vicepresidenta de l’ACEL ha valorat la iniciativa molt positivament dient que ‘hi ha establiments que han demanat més butlletes perquè se’ls han esgotat’.

La segona acció que faran els comerciants de la parròquia amb la col·laboració dels nens de les escoles de maternal francesa, andorrana i espanyola de Sant Julià serà per Sant Jordi. Des del 19 d’abril i durant tota la setmana del llibre i la rosa, els botiguers exposaran als seus aparadors els treballs manuals realitzats pels infants.

La tercera està pensada per als mesos de setembre i octubre, encara que Rivero ha assenyalat que, de moment, no hi ha cap projecte tancat.

Rivero ha subratllat que l’ACEL participarà també en campanyes que s’organitzin des del Comú i a la inversa. Així, la vicepresidenta de l’associació ha explicat que es vol tornar a engegar la fira outlet de la parròquia, un esdeveniment que l’ha organitzat sempre el Comú però, que enguany comptarà amb el suport de l’ACEL.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *