El Govern treballa per finançar el vial de Sant Julià

vial-laurediaEl Govern treballa intensament per trobar la fórmula que permeti finalitzar el desdoblament de Sant Julìà de Lòria. La continuació del túnel que permetrà que els vehicles surtin del país sense necessitat de passar pel centre urbà és una prioritat. Enginyers, advocats i economistes enllesteixen un estudi que es finalitzarà abans de l’estiu.

El cost previst de la continuació del desdoblament de Sant Julià de Lòria és de 36 milions d’euros, una xifra inassumible per a les arques públiques. L’executiu espera els resultats de l’estudi per analitzar la viabilitat financera de l’obra.

Es plantejaran fórmules diferides de pagament o algun sistema de concessió. El director d’Ordenament Territorial, Manel Riera, assegura que “la voluntat política és clara” perquè ja s’han fet dues fases de l’obra i “lògicament aquesta via ha de tenir continuïtat”.

El Govern constata que tot i que el vial de Sant Julià de Lòria acaba, de moment, a la plaça Laurèdia, els problemes de trànsit que s’hi registren són menors que abans de la posada en marxa del túnel de la Tàpia. Riera reconeix que “efectivament es continuen produint retencions dins del poble perquè es passa de dos carrils a un”, però sosté que “tot i això, el nivell de retenció és menor que el que hi havia abans”. Afegeix que “una part del poble ha quedat alliberada del trànsit de pas i això augmenta la qualitat de vida” i fa que el trànsit arribi al poble “d’una manera molt més fluïda”..

Els resultats de l’estudi de viabilitat financera del vial de Sant Julià de Lòria s’estan acabant de processar, de tal manera que podran estar enllestits a mitjan 2014.

TOTES LES NOTÍCIES