El Congrés de Neu i Muntanya conclou que les eines 2.0 són indispensables

El 7è Congrés Mundial sobre Turisme de Neu i Muntanya, organitzat pels set comuns, el Govern d’Andorra,i l’Organització Mundial del Turisme (OMT), ha finalitza amb les conclusions exposades pel director executiu de l’OMT. Fent l’anàlisi de les conferències i els debats, Frederic Pierret conclou que les “eines 2.0 són indispensables i actualment la tendència és la comunicació a l’instant entre la destinació i el client”. L’expert en turisme ha recomanat a les empreses que inverteixin en noves tecnologies i en recursos humans per fer-les funcionar correctament, ja que internet i les aplicacions multimèdia no són eines per economitzar sinó que necessiten inversió i planificació per obtenir bons resultats.

El ministre Francesc Camp ha assegurat que el “Congrés està consolidat però amb creixement, ja que s’ha assolit el rècord de participants, amb més de 430 assistents”. També ha remarcat l’encert de la temàtica i està convençut que tots els participants han marxat amb nous coneixements per aplicar en el seu àmbit laboral.

Per la seva banda, el cònsol major de la Massana, David Baró, ha remarcat les tres paraules claus necessàries a l’actualitat perquè la nostra destinació reixi: creativitat, innovació i noves tecnologies. Baró ha explicat que “mentre ha tingut lloc el congrés gairebé hi ha hagut un congrés paral·lel a twitter. Només, sota el hastag de congresdeneu s’han escrit més de 800 comentaris i s’han fet milers d’impressions”.

L’OMT ha fet un balanç molt satisfactori del Congrés tant per l’alta participació, com per la varietat de nacionalitats presents al fòrum.

La Massana ha fet el relleu a Andorra la Vella, que acollirà el Congrés l’any 2014. La cònsol major d’Andorra la Vella ha recollit el llistó amb la voluntat “d’organitzar una nova edició per compartir experiències”,

 

Tecnologies multimèdia i desestacionalització

Pel que fa als ponents, els últims han intervenir han estat Patrick Cao Yue, vicepresident de Mountain China Resorts, i In Jun Park, director de Yongpyong Resort (República de Corea), que han exposat les seves experiències d’èxit com països emergents en el turisme de neu i muntanya un creixement vertiginós i en ascens en el nombre de turistes en països amb poca tradició d’esquí. Les dues destinacions presenten una oferta innovadora, amb una gran quantitat d’activitats durant tot el dia i durant totes les estacions.

També emergents, i amb representació al Congrés són Algèria i Lesatho, un país africà amb pistes d’esquí. La ministra de Turisme de Lesotho, Mannete Rimaili, ha assegurat que volen aprendre del model andorrà per importar-lo a la seva estació.

Justament, el director de Vallnord, Martí Rafel, ha fet una presentació sobre l’entorn 2.0 a l’estació. També fa una aposta clara per les noves tecnologies Andorra Turisme, que disposarà a curt termini d’una nova pàgina web que permetrà un “contacte constant amb el client en qualsevol situació”.

El 7è Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya ha tancat ja les seves portes amb el convenciment que ja estem submergits en el 2.0.

(Text i foto: Comú de la Massana)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *