El Comú d’Andorra la Vella aplicarà canvis en el sistema de pagament de baixes derivades per accident laboral als funcionaris i personal de caràcter indefinit. Des de l’any 2013 (quan es va rescindir el contracte que hi havia amb una empresa asseguradora) i fins a la data, el Comú estava assumint de manera directa el complement d’incapacitat laboral per accident laboral o malaltia laboral fins a completar el 100% del salari dels treballadors. Però, després de constatar que aquesta pràctica no és correcta s’ha decidit suspendre momentàniament aquests pagaments.
Des de la corporació ja s’ha començat a treballar en les bases d’un concurs públic per a contractar una empresa asseguradora que presti el servei i, alhora, aplicar modificacions a l’ordinació comunal. Així ho han informat avui divendres els cònsols major i menor, Sergi González i Olalla Losada, a la plantilla en una reunió al Centre de Congressos.
La mesura es pren arran del darrer informe del Tribunal de Comptes, relatiu als treballs de fiscalització de l’exercici 2022 (rebut aquest mes de febrer). El Tribunal, en aquest sentit, assenyala que el procediment que aplicava el Comú no era l’adequat.
Entre els anys 2013 i 2021 el Tribunal de Comptes ja havia assenyalat que aquesta pràctica es feia de forma indeguda i, en conseqüència, l’any 2021 el Comú va eliminar l’article del reglament laboral al qual feia referència el Tribunal de Comptes. Aquesta darrera mesura, però, va comportar la nota del Tribunal en l’informe del 2022 en què constata que aquests pagaments s’estan fent sense una reglamentació específica.