El Cirque du Soleil 2018 farà un viatge musical a través de grans dives dels últims cinquanta anys

El  director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el director de productes i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, han desvetllat aquest dimecres al migdia com serà el nou Cirque du Soleil, que tornarà al país de nou durant el juliol. Se centrarà en les grans dives dels últims cinquanta anys i farà un viatge per la música a través d’elles. Així, l’espectacle, que tindrà més aforament assegut i tindrà un preu una mica més elevat, més si cau en cap de setmana, farà sonar cançons modificades per adaptar-se a les acrobàcies, però que “absolutament tot el públic identificarà”, ha explicat Torres. De nou seran 22 funcions i el pressupost serà de 2,7 milions tenint en compte els guanys per les entrades venudes. Són dades similars al de fa dos anys (aquest 2017 ha estat una mica inferior).

D’Scalada a Diva. Canvi radical de concepte per al Cirque du Soleil d’aquest estiu del 2018. Si la temàtica fins la data era explicar un història amb un rerefons andorrà, l’any vinent qui pren el protagonisme és la música, i no qualsevol, sinó la música que ha convertit en dives a diverses cantants del panorama musical internacional. Les dives seran les protagonistes de fer, durant els 60 minuts que durarà aproximadament l’espectacle, “un viatge musical” pels darrers cinquanta anys, ha explicat el director de productes i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres.

Les artistes i cançons que sonaran a l’espectacle, una dotzena, encara no estan confirmades, ja que s’està negociant els drets d’autor. Però com a exemples plantejats durant la presentació d’aquest dimecres al migdia s’han posat sobre la taula noms com Withney Houston, Mariah Carey, Cher, Tina Turner o Beyoncé. La majoria de parla anglesa tot i que no es descarta alguna icona de parla espanyola o francesa. Un cop escollides, les cançons es readaptaran perquè quadrin amb les acrobàcies, però tal com ha assegurat Torres, “absolutament tot el públic identificarà clarament quina és la cançó” que està sonant.

Així mateix, totes les músiques s’englobaran dins els estils musicals ‘neo-soul’ i ‘grooving-pop’, ha explicat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Això li donarà un toc diferenciador, igual que tots els números acrobàtics que s’hi podran veure, els quals de nou seran únics i exclusius per a Andorra.

Pel que fa al grafisme, també fa un gir important i es busca també la “diferenciació” amb les edicions passades i amb el que es pot veure a la resta d’espectacles del Cirque du Soleil des països de l’entorn. El cartell promocional s’inspira en l”affichage sauvage’, ha informat Budzaku, molt urbà, propi de ciutats amb molta activitat cultural.

El ‘Diva, an event in Andorra by Cirque du Soleil’, comptarà de nou amb 22 representacions, les quals tindran lloc entre el 30 de juny i el 29 de juliol (de dimarts a dissabte i l’últim diumenge de juliol). Es tornaran a fer a l’aparcament del Parc Central, tot i que l’escenari canvia d’ubicació de manera que s’aconsegueix més aforament assegut: es passa de les 2.580 persones assegudes de l’edició del 2017 a les 3.000, mentre que les persones que estaran de peu es rebaixen de les 2.420 a les 2.000. També hi ha novetats amb el preu, ja que les entrades costaran 20 euros si la representació cau entre setmana, i 23 si es fa el cap de setmana.

La campanya de comunicació del nou espectacle s’ha posat en marxa aquest mateix dimecres, tot i que les entrades no es podran adquirir fins al març o l’abril. El pressupost previst, tenint en compte el retorn per les entrades venudes, és de 2,7 milions d’euros, xifra similar a la de l’edició del 2016. La del 2017 va tenir un pressupost una mica inferior però ara torna a pujar pel tema de la compra de drets d’autor, ha justificat Budzaku.

ANA

TOTES LES NOTÍCIES